sobota, 29 sierpnia 2015

Kopytka pietruszkowe

Zostało Wam ziemniaków z obiadu? no to zróbcie sobie takie aromatyczne, pyszne kopytka.
A jak nie zostało to szybko gotujcie, przeciskajcie przez praskę i zaraz jak wystygną robimy kopytka.
Polecam serdecznie i zapraszam gorąco.
Kopytka pietruszkowe. 


                 Składniki:
  • 800 g ugotowanych i przeciśniętych przez praskę ziemniaków
  • 1 duży pęczek natki pietruszki
  • sól
  • 1 jajo
  • 250 g mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej

Przeciśnięte przez praskę zimne ziemniaki włożyłam do miski, wbiłam jajo, dodałam szczyptę soli, wsypałam obie mąki, dodałam posiekaną natkę pietruszki i szybko zarobiłam ciasto.
Im dłużej będziecie wyrabiać tym ciasto będzie coraz twardsze, dlatego zagniatamy ciasto szybko i nie dodajemy więcej mąki.
Ciasto podzieliłam na kawałki, z każdego zrobiłam wałek i kroiłam na kopytka.
Gotowałam kopytka w osolonej wodzie tylko do wypłynięcia.
Nie wkładajcie na raz zbyt dużo kopytek bo się posklejają.
Podałam kopytka z gulaszem z jelenia i fasolką szparagową z wody.

Smacznego.
Przepis własny.
Przepis dodaje do Akcji Ani Warzywa psiankowate 2015
"Podróże małe i duże" 
Plaża w Jastrzębiej Górze

2 komentarze

  1. Kopytek jeszcze nie robiłam, W ogóle z kluskami mam jakiś problem, bo nie mogę się do nich zabrać nigdy. Ale może takie pietruszkowe? Zaprasza do dodania i tego przepisu do akcji psiankowatej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis już jest w akcji. Kopytka Aniu zrób koniecznie bo warte są tego.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger