poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Pure z bakłażanów - baba ghannouj - baba ganusz

Pure z bakłażana czyli arabska pasta baba ghannouj czyt. ganusz.
Ale to jest pyszne i aromatyczne, wcale się nie dziwię że w kuchni arabskiej tak jest to danie popularne.
Zachęcam do spróbowania, tahinę której tu użyłam zrobiłam sama, można jednak zakupić ją w sklepie z orientalną żywnością.
Tutaj przepis na tahinę domowej produkcji [ klik ]
Pure z bakłażanów - baba ghannouj.



Składniki:
  • 2 bakłażany
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 łyżki pasty sezamowej tahini
  • sok z 1 cytryny
  • pęczek natki pietruszki
  • oliwa z oliwek najlepszej jakości
  • sól morska
Przygotowanie dania:
  • Z bakłażana odcięłam ogonki, nakłułam go gęsto nożem i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 C i piekłam około godziny.
  • Upieczone i miękkie wyjęłam z piekarnika, obrałam, miąższ przełożyłam do miski i rozgniotłam widelcem.
  • Do bakłażana dodałam posiekany czosnek, pastę sezamową, sok z cytryny, szczyptę soli i dobrze wymieszałam.
  • Przełożyłam pure na półmisek, posypałam posiekaną natką pietruszki, polałam oliwą i podałam z grzankami.
Smacznego.
Przepis kuchni arabskiej.
"Podróże małe i duże"
Panorama Wisły w Ciechocinku

8 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger