Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

czwartek, 13 sierpnia 2015

Sernik z polewą rabarbarową i truskawkowymi czipsami

Niedawno ususzone czipsy truskawkowe [ klik ] i jeszcze świeży i pyszny rabarbar, co z tego powstało?
Pyszne ciasto i jest to mój ukochany sernik.
Popróbujcie koniecznie, połączenie składników idealne.
Użyłam tutaj serków homogenizowanych osączonych na sicie, ale można użyć sera z wiaderka.
Sernik z polewą rabarbarową i truskawkowymi czipsami.



                    Składniki: ( forma 24 x 24 )
              Sernik:
  • 700 g serka homogenizowanego naturalnego po osączeniu
  • 5 jaj
  • 2 budynie śmietankowe
  • 3/4 szklanki cukru trzcinowego
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2 łyżki syropu z wanilią
  • paczka okrągłych biszkoptów
  • garść czipsów truskawkowych [ klik ]
                      Polewa rabarbarowa:
  • 200 g rabarbaru
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1/3 szklanki wody


Dzień przed pieczeniem wyłożyłam 1350 g serków homogenizowanych na sito aby cała serwatka ociekła a rano miałam 700 g osączonego sera.
Żółtka oddzieliłam od białek.
Białka ubiłam na sztywną pianę z cukrem.
Żółtka utarłam na puszystą masę, dodałam olej i dalej mieszałam, nie za długo aby nie zrobił się majonez. 
Do utartych żółtek dodałam budynie w proszku i osączony ser, wymieszałam, dodałam syrop z wanilią.
Na koniec do masy serowej dodałam czipsy truskawkowe.
Na dno formy wyłożyłam papier do pieczenia i ułożyłam na nim biszkopty.
Na biszkopty delikatnie wylałam masę serową.
Piekłam sernik w 170 C z opcją grzania góra/dół przez 60 minut.
W czasie jak sernik się piekł zrobiłam polewę rabarbarową.
Rabarbar pokroiłam na kawałki, dodałam cukier i przełożyłam do garnuszka.
Wlałam 1 łyżkę wody, przykryłam pokrywką i rozparowałam,
W 1/3 szklanki wody rozprowadziłam mąkę ziemniaczaną i wlałam do masy rabarbarowej ciągle mieszając.
Zagotowałam i pozostawiłam do przestygnięcia.
Jak sernik po upieczeniu lekko przestygł nałożyłam na niego polewę rabarbarową.

Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Tulipan

4 komentarze:

  1. Serniczek wygląda bardzo efektownie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie!
    Aż mimo upałów, chce się lecieć do kuchni coś upichcić

    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, upały mu nie groźne, pozdrawiam.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks