sobota, 1 sierpnia 2015

Żeberka na dziko z cebulą i czosnkiem

Danie godne królów, tak tak to jest mega pyszne i godne poleceń.
Tak to bywa czasami jak mam kawał dobrego mięska i resztki w lodówce, trochę tego czy tamtego i po połączeniu wychodzi niesamowite danie.
Tak też było tym razem, trochę takiego sosu, trochę  innego a w rezultacie pyszny mix.
Zapraszam do degustacji.
Żeberka na dziko z cebulą i czosnkiem.


                Składniki:
  • 750 g żeberek - 2 długie paski
  • 2 - 3 łyżki przyprawy do dziczyzny
  • 2 cebule
  • 5 - 6 ząbków czosnku
                Sos:
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 2 - 3 łyżki słodkiego sosu chili
  • 200 ml bulionu warzywnego
Żeberka umyłam i osuszyłam, każdy pasek natarłam przyprawą do dziczyzny i odstawiłam na 2 - 3 godziny.
Można to zrobić na noc.
Cebulę pokroiłam w krążki a ząbki czosnku tylko obrałam i ułożyłam na żeberkach.
Z koncentratu, sosu chili i bulionu zrobiłam sos i polałam nim ułożone w naczyniu do zapiekania żeberka.
Naczynie przykryłam folią aluminiową i piekłam mięso w 180 C z opcją grzania góra/dół przez 45 minut, potem następne 45 minut bez przykrycia i 15 minut pod grillem aby się zrumieniły.
Podałam żeberka z kalafiorem. 
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Las Julianów

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger