sobota, 12 września 2015

Barszcz z królika

Pamiętam jak moje córki były małe to taki barszcz z królika jadaliśmy bez przerwy.
Wujo hodował króliki i ciągle nam jakiegoś podrzucił.
Teraz zatęskniłam za takim barszczem, zakupiłam tuszkę z królika, mięso do pasztetu i pierożków a cały korpus użyłam na barszcz.
Taki barszcz jest pyszny, aromatyczny o lekko słodkawym posmaku, zachęcam do gotowania.
Barszcz z królika.

Składniki:
  • korpus z całego królika
  • 2000 - 3000 ml wody
  • 3 liście laurowe
  • 5 ziarenek ziela angielskiego
  • 2 łyżeczki soli morskiej
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • 10 ziarenek pieprzu
  • 1/2 szklanki zakwasu żytniego + 1/2 szklanki wody
  • 1 łyżeczka pieprzu młotkowanego
  • 1 łyżka majeranku
  • sok z 1/2 cytryny
  • koperek do posypania

Przygotowanie zupy:
  • Korpus z królika umyłam i zalałam zimną wodą.
  • Do garnka włożyłam ziele angielskie, ziarna pieprzu, liście laurowe, całe ząbki czosnku, całą cebulę i gotowałam 30 minut.
  • Po tym czasie barszcz przecedziłam.
  • Zakwas żytni rozprowadziłam wodą do pełnej szklanki i zalałam barszcz ciągle mieszając aby nie porobiły się kluski.
  • Na koniec doprawiłam barszcz do smaku solą, pieprzem młotkowanym, majerankiem suszonym a ponieważ smakowo był za mało kwaśny dodałam jeszcze sok z cytryny.
  • Już w filiżankach posypałam posiekanym koperkiem.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Plaża w Jastrzębiej Górze

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger