piątek, 18 września 2015

Bułki z mielonym ziarnem pszenicy

Dostałam sporą torbę oczyszczonego  ziarna pszenicy.
Takie ziarno można też zakupić w sklepie ze zdrową żywnością.
No więc skoro dostałam to koniecznie trzeba je wykorzystać i stąd powstały te pełnoziarniste bułki.
Jednakże potrzebny będzie tutaj młynek, ja użyłam swój stary młynek do mielenia kawy.
Bułki są przepyszne i znikają błyskawicznie. 
Bułki z mielonym ziarnem pszenicy.


                  Składniki: ( 10 bułek )
  • 120 g oczyszczonego ziarna pszenicy
  • 5 g kminku
  • 45 g mąki sojowej
  • 355 g mąki pszennej T 750
  • 40 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 250 g ciepłej wody
  • 20 g oleju
  • 1 żółtko
  • ziarna sezamu

Ziarna pszenicy i kminek zmieliłam w młynku do mielenia kawy.
Drożdże wymieszałam z wodą i cukrem.
Teraz wszystkie składniki przełożyłam do miski, wlałam wodę z drożdżami i wyrobiłam ciasto.
Odstawiłam ciasto na 15 minut do wyrośnięcia.
Potem ciasto wyłożyłam na blat i podzieliłam je na 10 części.
Każdy kawałek ciasta uformowałam w bułkę.
Bułki ułożyłam na blaszce wyłożonej  papierem do pieczenia i pozostawiłam na 15 minut do wyrośnięcia.
Po wyrośnięciu a przed włożeniem do piekarnika posmarowałam bułki roztrzepanym żółtkiem i posypałam sezamem.
Piekłam bułki w piekarniku nagrzanym do 200 C z opcją grzania góra/dół przez 20 minut.
Studziłam bułeczki na kratce.

Smacznego.
Źródło tutaj [ klik ]
"Podróże małe i duże"
Piękni szumiących fal

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger