wtorek, 1 września 2015

Ciasto jogurtowe z gruszką

Czas na ciasta z gruszkami nadszedł. 
Gruszki idealnie nadają się do deserów jesiennych, letnich również ale te jabłka i gruszki jesienne są jedyne i niepowtarzalne.
Popróbujcie upiec a sami się przekonacie. 
Ciasto jogurtowe z gruszką. 


               Składniki: ( foremka 15 x 25 )
  • 200 ml jogurtu naturalnego
  • 200 ml oleju rzepakowego
  • 200 ml cukru
  • 600 g mąki pszennej 
  • 3 jaja
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  • 2 duże gruszki
  • 1 łyżeczka kardamonu
  • powidła śliwkowe do posmarowania ciasta

Najpierw obrałam gruszki, pokroiłam je w cząstki i oprószyłam kardamonem.
Żółtka oddzieliłam od białek.
Żółtka utarłam z cukrem na puszystą masę, dodałam do nich jogurt, wymieszałam.
Teraz do masy dodałam esencję, olej i dalej ubijałam, na końcu dodawałam mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia na dwa razy, wymieszałam.
Pianę z białek ubiłam na sztywno i wymieszałam delikatnie z ciastem.
Ciasto wyłożyłam do foremki wyłożonej papierem do pieczenia i wysypałam na wierzch kawałki gruszek lekko je wciskając w ciasto.
Piekłam ciasto w 180 C z opcją grzania góra/dół przez 45 minut.
Zaraz po upieczeniu posmarowałam wierzch ciasta powidłami śliwkowymi. 
Pozostawiłam do wystygnięcia.
Smacznego.
Przepis z archiwum rodzinnego.
"Podróże małe i duże"
Złoto - Bałtyk

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger