wtorek, 29 września 2015

Kluski kładzione z kapustą włoską i boczkiem

No co tu dużo gadać to danie jest pycha.
Kluski kładzione mojej babci zajadaliśmy ze skwarkami i podsmażaną cebulką, smak niezapomniany.
Trochę odtworzyłam ten smak, ale jakiegoś sekretnego składnika jednak zabrakło co nie oznacza że są niedobre, są pyszne.
Do klusek  jako dodatek kapusta  smażona z boczkiem, polecam.
Kluski kładzione z kapustą włoską i boczkiem. 

                       Składniki:
              Kluski:
  • 200 g mąki pszennej
  • 2 jaja
  • 1 łyżka stopionego masła
  • sól
              Kapusta:
  • 1/2 główki włoskiej kapusty
  • 200 g boczku 
  • 1 łyżka sosu ostrygowego
  • 1,5 szklanki bulionu drobiowego
  • 2 - 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • sól
  • pieprz cytrynowy
Najpierw zrobiłam kapustę czyli boczek pokroiłam w kostkę i podsmażyłam na suchej patelni a następnie dodałam na patelnię pokrojoną w paski kapustę, chwilę smażyłam a potem zalałam bulionem, dodałam koncentrat pomidorowy, sos ostrygowy, sól i pieprz i gotowałam do miękkości kapusty jakieś 15 - 20 minut.
W czasie jak kapusta się dusiła zrobiłam kluski.
Jaja roztrzepałam w połową szklanki letniej wody.
Dodałam do jaj przesianą mąkę i wymieszałam przy pomocy drewnianej łyżki.
Wlałam roztopione masło i mieszałam dalej bo im dłużej ciasto się miesza tym kluski są pulchniejsze.
Łyżką formowałam niewielkie kluseczki i gotowałam w osolonym wrzątku od wypłynięcia jakieś 7 - 10 minut.
Kluski podałam z kapustą.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Samotny Biały Żagiel

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger