wtorek, 15 września 2015

Placki warzywne z orzechami i sosem jogurtowym

Bardzo szybkie, zdrowe i pyszne placki warzywne a do tego jeszcze z ulubionym sosem jogurtowym na ostro.
Nie ma dużo pracy a efekt jest powalający, polecam.
Placki warzywne z orzechami i sosem jogurtowym.


                      Składniki:
              Placki:
  • 600 g ziemniaków
  • 300 g marchewki
  • 150 g posiekanych orzechów laskowych 
  • 3 żółtka
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej 
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • olej rzepakowy do smażenia
  • sól morska
  • świeżo zmielony pieprz syczuański
  • 3 białka lekko spienione
               Sos:
  • 250 ml jogurtu greckiego
  • 100 ml jogurtu naturalnego 0%
  • sól niebieska  himalajska
  • pieprz syczuański
  • kilka gałązek oregano
  • pęczek koperku
  • 2 ząbki czosnku
  • pęczek szczypiorku

Marchewkę i ziemniaki obrałam i starłam na tarce o dużych oczkach.
Odcisnęłam nadmiar soku i połączyłam z posiekaną natką pietruszki, żółtkami, mąką ziemniaczaną, spienionymi białkami i posiekanymi orzechami.
Doprawiłam solą i świeżo zmielonym pieprzem.
Na rozgrzanym oleju na patelni usmażyłam placuszki z obu stron na złoty kolor.

Przełożyłam placki na blaszkę i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 100 C na 10 minut aby były ciepłe.

Jogurty wlałam do miseczki, dodałam posiekane zioła, posiekany czosnek oraz świeżo zmiażdżony w moździerzu pieprz syczuański.
Wszystko dokładnie wymieszałam i schłodziłam.
Placki podawałam z sosem.
Smacznego.
Przepis z archiwum.
"Podróże małe i duże"
Narodowe nasze piękne złoto - Bałtyk

2 komentarze

  1. Lubię takie placki warzywne, ale z orzechami jeszcze nie robiłam. Ładnie się też prezentują ;)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger