czwartek, 3 września 2015

Potrawka z okry w pomidorach

Dostałam, dostałam okrę w prezencie, hurrra i cieszę się ogromnie bo warto było spróbować tego warzywa.
Okra czyli inaczej piżmian jadalny, gatunek rośliny z rodziny ślazowatych uprawiana w krajach z klimatem tropikalnym lub subtropikalnym.
Można ją jadać na surowo a także po przyrządzeniu w postaci potrawek czy zup. 
W zupie pełni role zagęstnika bo gotując się wydziela charakterystyczny śluz - klej który znakomicie zagęszcza.
Nie mieszając jednak okry podczas gotowania śluz - klej się nie wydziela i danie nie będzie "klejące". 
Zapraszam gorąco na znakomite danie kuchni indyjskiej a Magdzie dziękuje że pozwoliła mi pokosztować okry.
Potrawka z okry w pomidorach.



                   Składniki:
  • 300 g okry 
  • 1 papryka zielona
  • 4 średnie pomidory długie 
  • średnia cebula
  • 2 łyżki tłuszczu kaczego
  • 100 g przecieru pomidorowego
  • sól
  • pieprz
  • 180 g oliwek zielonych
  • ryż na sypko do podania

Okrę umyłam i osuszyłam, pokroiłam na połówki.
Cebulę drobno posiekałam i podsmażyłam na tłuszczu kaczym, dodałam teraz koncentrat pomidorowy i chwilę jeszcze smażyłam.
Teraz na patelnię dodałam drobno pokrojoną zieloną paprykę oraz drobno pokrojone pomidorki. 
Ja dodałam pomidorki ze skórką bo tak lubię ale jeśli nie lubicie skórki pomidorowej w potrawie to ją zdejmijcie.
Smażyłam na wolnym ogniu aż warzywa zmiękły a sos odparował.
Doprawiłam do smaku solą i pieprzem i włożyłam na patelnię okrę, wlałam troszeczkę wody i od tego momentu przestałam mieszać a tylko potrząsałam patelnią aby klej się nie uwolnił.
Przykryłam patelnię pokrywką i dusiłam okrę ok. 30 minut.
Jak okra zmiękła dodałam osączone oliwki i chwilę jeszcze podgrzewałam.
Podałam potrawkę z ryżem.
Smacznego.
Przepis kuchni indyjskiej.
Źródło tutaj [ klik ]
"Podróże małe i duże"
Nadbałtyckie impresje

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger