czwartek, 17 września 2015

Sernik z brzoskwiniami i polewą brzoskwiniową

Dziś są urodziny mojej córki i życzę jej dużo zdrówka, miłości, spełnienia najskrytszych marzeń.
Czas goni a wspomnienia zostają.
Sernik niech będzie słodkim dodatkiem.
Zajadajcie też ze smakiem. Sernik jest wilgotny i aromatyczny dzięki polewie brzoskwiniowej z tymiankiem.
Sernik brzoskwiniowy z polewą z brzoskwiń.


Składniki: - tortownica 28 cm
Spód:
  • 1 paczka - 120 g małych okrągłych biszkoptów
Masa serowa:
  • 800 g twarogu półtłustego dwukrotnie mielonego
  • 1 op. - 58 g kisielu cytrynowego
  • 8 jaj
  • 125 g masła rozpuszczonego i ostudzonego
  • 1/2 szklanki ksylitolu
  • 300 g serka homogenizowanego waniliowego
  • ok. 400 g brzoskwiń - miałam 1 dużą
Polewa:
  • 4 średnie brzoskwinie
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 1 czubata łyżka mąki ziemniaczanej
  • listki z 2 gałązek tymianku

Przygotowanie sernika:
  • Tortownicę wyłożyłam papierem do pieczenia i na dno ułożyłam biszkopty.
  • 4 brzoskwinie przepołowiłam, wyjęłam pestki i włożyłam do garnuszka, zasypałam cukrem i rozpróżyłam pod przykryciem.
  • Potem brzoskwinie zmiksowałam na mus.
  • Mąkę ziemniaczaną rozprowadziłam wodą i wlałam do musu brzoskwiniowego, zagotowałam ciągle mieszając.
  • Odstawiłam do przestygnięcia.
  • 4 całe jaja i 4 żółtka ubiłam na puszystą masę razem z ksylitolem.
  • Potem dodałam proszek kisielu i ser, wymieszałam.
  • Dodałam przestudzone masło i ponownie wymieszałam.
  • Ubiłam pianę z 4 białek i delikatnie połączyłam ją z masą serową którą wylałam na biszkopty.
  • Moją dużą brzoskwinię pozbawiłam pestki i pokroiłam w plasterki - ósemki.
  • Ułożyłam plasterki brzoskwiń na serniku lekko wciskając je w ser.
  • Piekłam ciasto w 170 C z opcją grzania góra/dół przez 60 minut.
  • Po upieczeniu pozostawiłam sernik w piekarniku z uchylonymi drzwiczkami.
  • Po wystudzeniu rozsmarowałam na cieście polewę brzoskwiniową i posypałam listkami tymianku.

Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Niebo?

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger