sobota, 26 września 2015

Szpinakowe pappardelle z prawdziwkami, szałwią i rozmarynem

Sezon grzybowy otwarty ale dlaczego tak późno?
Ja która uwielbiam zbierać grzyby zebrałam pierwsze okazy dopiero teraz , przez całe lato ani widu ani słychu.
Dobrze że choć teraz trochę grzybów w lasach jest.
Najbardziej obrodziły kanie ale i inne gatunki też znalazłam.
Najważniejsze dla mnie jednak były te 4 prawdziwki, piękne i zdrowe i z nich zaraz obiad powstał.
Zapraszam serdecznie bo pyszne było i Wy sobie zróbcie. 
Szpinakowe pappardelle z prawdziwkami, szałwią i rozmarynem.


                Składniki: 
  • 200 g makaronu pappardelle szpinakowe
  • 4 prawdziwki jak na zdjęciu
  • 1 czerwona cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka pasty paprykowej sambal oelek
  • 1 gałązka rozmarynu
  • 2 gałązki szałwii
  • sól różowa himalajska
  • szczypta mieszanki curry
  • 150 ml śmietanki 30 %
  • masło klarowane do smażenia

Grzyby oczyściłam i pokroiłam w plastry.
Cebulę obrałam i pokroiłam w piórka, czosnek w plasterki. 
Na patelni rozgrzałam masło i podsmażyłam na nim cebulę i grzyby.
Smażyłam jakieś 5 minut po czym dodałam czosnek, pastę samabal oelek, gałązki rozmarynu i szałwii w całości, dodałam sól, curry i smażyłam jakieś 3 - 4 minuty.
Na koniec dodałam śmietankę, wymieszałam, zagotowałam i wyjęłam gałązki ziół.
Makaron ugotowałam al'dente i podałam razem z grzybami.

Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
W głębi Hel

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger