piątek, 9 października 2015

Chleb pszenno - owsiany na zakwasie żynim

Po raz kolejny pomieszałam mąki, dodałam zakwas żytni i dzięki temu powstał chleb pyszny, zdrowy na śniadanie wyśmienity.
Na kanapki do pracy czy szkoły również, polecam.
Pieczcie i chwalcie się swoimi wypiekami, będzie mi bardzo miło. 
Chleb pszenno - owsiany na zakwasie żytnim. 


                    Składniki: ( 2 bochenki 26 x 12 forma )
              Zaczyn:
  • 100 g zakwasu żytniego czynnego 
  • 100 g wody
  • 100 g mąki żytniej T 720
             Chleb właściwy:
  • 500 g mąki owsianej
  • 500 g mąki pszennej graham
  • 2 łyżeczki soli 
  • 1/2 szklanki płatków owsianych + do posypania
  • 850 ml letniej wody
  • 1 łyżeczka suchych drożdży
  • 2 łyżki oleju

Składniki na zaczyn wymieszałam w misce, przykryłam miskę folią i pozostawiłam w ciepłym miejscu na 12 - 14 godzin.
Mąkę owsianą i graham wsypałam do miski, dodałam sól, suche drożdże i płatki owsiane i wymieszałam.
Do miski dodałam teraz zaczyn, wodę oraz olej i dobrze wymieszałam, ciasto jest dość luźne.
Foremki wysmarowałam masłem i wysypałam płatkami owsianymi.
Ciasto przełożyłam do foremek, posypałam płatkami owsianymi,  przykryłam folią spożywczą i odstawiłam do wyrastania.
W ciepły dzień proces ten trwa jakieś 4 godziny w chłodniejszy proszę zwiększyć ten czas.  
Ciepły dzień czyli 25 C ze słońcem.
Po wyrośnięciu spryskałam chleb wodą.
Piekarnik nagrzałam do 200 C z opcją grzania góra/dół i piekłam chleb przez 40 minut.
Po upieczeniu wyjęłam z foremek i studziłam na kratce.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Hel od strony Władysławowa

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger