środa, 7 października 2015

Drożdżowa baba z żuawiną

Puszysta, wilgotna, ciasto jest tak pyszne że aż listkuje się.
Do ciasta włożyłam najpyszniejszą na świecie żurawinę, uwielbiam żurawinę.
Zachęcam do upieczenia teraz a potem może na Wielkanoc?
Drożdżowa baba z żurawiną.

   
                     Składniki: ( forma 2 l )
  • 500 g mąki pszennej
  • 15 g drożdży suchych
  • 2 żółtka 
  • 1 jajo
  • 170 g letniego mleka
  • 150 g cukru trzcinowego
  • 125 g roztopionego masła
  • 100 g żurawiny
  • skórka otarta z 1 pomarańczy
  • 1 łyżka likieru limonchello
  • 1 łyżeczka ekstraktu cytrynowego
                    Poncz:
  • sok i miąższ z czerwonej pomarańczy
  • 1 łyżka likieru limonchello
                     Lukier:
  • 150 g cukru pudru
  • 4 - 5 łyżek soku z granatów

Mleko podgrzałam do temperatury 40 C i rozpuściłam w nim drożdże, przykryłam i pozostawiłam do wyrośnięcia na 30 minut.
W misie robota umieszczałam po kolei składniki w kolejności :
płynne, sypkie a na końcu rozczyn.
Wyrabiałam ciasto 30 minut, a po tym czasie dodałam żurawinę i wyrabiałam do momentu aż żurawina połączyła się z ciastem.
Ciasto jest klejące i dlatego lepiej wyrabiać je przy pomocy robota czy miksera.
Odstawiałam ciasto do wyrośnięcia.
Po podwojeniu objętości ciasta, przełożyłam je do formy - ja miałam silikonową i nie natłuszczałam a jeśli macie zwykłą posmarujcie ją tłuszczem i wysypcie bułką tartą.
Ciasto ułożyłam do 1/3 wysokości bo bardzo urośnie.
Pozostawiłam ponownie do podwojenia objętości.
Piekłam babę w piekarniku nagrzanym do 175 C z opcją grzania góra/dół przez 40 minut lub do suchego patyczka.
Po upieczeniu pozostawiłam w formie do wystudzenia.
Sok i miąższ z pomarańczy wymieszałam z likierem i ponakłuwałam babkę i nasączyłam.
Teraz zrobiłam lukier czyli wymieszałam sok z granatu z cukrem pudrem i posmarowałam babę.
Pozostawiłam do wystygnięcia.

Smacznego.
Źródło [ klik ]
"Podróże małe i duże"
Dom Rybaka - Władysławowo

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger