niedziela, 4 października 2015

Eklerki z bitą śmietaną, czekoladą i płatkami róż

Po raz kolejny razem z innymi blogerami i nie tylko brałyśmy udział w wydarzeniu "Ciasto na niedzielę" a tym razem można było upiec eklerki albo ptysie [ klik ]
Ja wybrałam eklerki bardzo proste ale jakże smakowite.
Do dekoracji użyłam płatków róż które cudnie aromatyzowały deser.
Zapraszam serdecznie na pyszny deser.
Eklerki z bitą śmietaną, czekoladą i płatkami róż. 



                      Składniki:
             Ciasto parzone:
  • 100 g masła
  • 1 szklanka wody
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 3 jaja
  • 1 łyżeczka cukru
  • szczypta soli
              Dodatkowo:
  • 500 ml śmietanki kremówki
  • 3 łyżki syropu klonowego
  • garść suszonych płatków róż
                 Polewa:
  • 100 g kuwertury czekolady mlecznej
  • 2 łyżki mleka
  • 2 łyżki masła

Do garnka wlałam wodę, dodałam cukier, sól i masło i zagotowałam.
Teraz wsypałam mąkę i energicznie mieszając i rozcierając doprowadziłam do wrzenia i momentu aż ciasto było gładkie i elastyczne.
Przykryłam garnek pokrywką i pozostawiłam na 10 minut.
Potem do masy dodawałam ciągle miksując na niedużych obrotach po jednym jaju wbijając następne dopiero wówczas jak pierwsze połączyło się z ciastem.
Ciasto musi mieć odpowiednią konsystencję czyli nie może być za rzadkie bo rozpłynie się na blaszce ani za gęste bo nie wyrośnie.
Gęstość ciasta można regulować kolejnym jajem lub nie wbijając następnego.
Teraz ciasto przełożyłam do rękawa cukierniczego z tylką w kształcie gwiazdki i wyciskałam na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia eklery zachowując odstępy bo ciastka urosną.

Piekłam eklery w piekarniku nagrzanym do 200 C z opcją grzania góra/dół przez 15 minut a potem zmniejszyłam temperaturę do 180 C i piekłam jeszcze 15 minut.
Po wystudzeniu rozkroiłam ciastka nożem.
Śmietankę ubiłam na sztywną masę dodając syrop klonowy do smaku.
Ubitą śmietanę przełożyłam do rękawa i wycisnęłam na spodnie ciastko, posypałam płatkami róż i nakryłam wierzchnim ciastkiem.
W kąpieli wodnej rozpuściłam kuwerturę czekoladową i wymieszałam ją z mlekiem i masłem.
Polałam czekoladą eklery.

Smacznego.
Dziękuję wszystkim osobom z którymi miałam przyjemność wypiekać eklery, ptysie.
Razem ze mną wypiekali:
Bernadetta - Prawo do gotowania z pasją
Agnieszka - Kuchnia co dnia
Patryk - Cook
Joanna - Sama słodycz ze szczyptą chilli
Marzena - Kulinarna Maniusia
Wiosenka - Eksplozja smaku
Krysia - Kuchnia u Krysi
Danusia - Moje wypieki i nie tylko...
Iwona - Izioni pyszne smaki
Ewa - zdjęcie na FB 
Ania - Cafe Amaretto 
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
W porcie

16 komentarze

  1. Wspaniałe eklerki. :) Te płatki róż są jak... wisienka na torcie - super. :)
    Dziękuję Dorotko za wspólne pieczenie. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe eklerki Dorotko, dziękuje za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniale wypiekłaś swoje eklery. Dziękuję, że byłaś w naszej grupie i dziękuję, za wspólne wypiekanie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Akcent różany, musiały być pyszne. Dziękuję za wspólne wypiekanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękne :) dziękuję za wspólne pieczenie i do następnego

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy pomysł :) dziekuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger