Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

poniedziałek, 19 października 2015

Kiełbasa gotowana do chleba i nie tylko

Jak nie mam za dużo czasu na peklowanie i oczekiwanie taka kiełbasa to skarb.
Smakuje obłędnie, robi się szybko  potem szybko znika.
Polecam również wszystkim na diecie. 
Ta kiełbasę używam do chleba ale można również podać jako danie obiadowe z ziemniaczkami i surówką.
Zrobicie? zachęciłam?
Kiełbasa gotowana do chleba i nie tylko. 

 
              Składniki:
  • 750 g mięsa mielonego od szynki
  • 1/2 szklanki kaszy manny 
  • 1/3 szklanki ciepłej wody
  • 1/3 szklanki bułki tartej
  • 5 ząbków czosnku
  • 3 duże jaja
  • 2 cebule posiekane i przesmażone na łyżce oleju
  • 2 łyżki majeranku suszonego
  • 1 kopiasta łyżeczka papryki wędzonej
  • 1/2 łyżeczki pieprzu czarnego
  • 1 łyżeczka soli
  • garść świeżej posiekanej kolendry
  • osłonka termokurczliwa 

Kaszę mannę zalałam wrząca wodą, wymieszałam i odstawiłam do wystudzenia.
Cebulę drobno posiekałam i podsmażyłam na oleju.
Czosnek drobno posiekałam.
Do miski włożyłam mięso mielone, dodałam jaja, zioła, sól, czosnek, cebulę, bułkę tartą oraz kaszę mannę.
Wszystko dokładnie wymieszałam aż mięso zaczęło się kleić. 
Mięso wyrabiałam rękoma.
Osłonki termokurczliwe przycięłam i moczyłam 20 minut w wodzie o temperaturze 20 C, zawiązałam jeden koniec i napełniłam je mięsem.

Na końcu ponownie zawiązałam sznurkiem.
Włożyłam kiełbasy do garnka, zalałam zimną wodą i gotowałam od momentu zawrzenia wody na maleńkim ogniu przez godzinę.
Potem mięso wyjęłam z wody i wystudziłam.
Włożyłam na noc do lodówki.
Na drugi dzień kiełbasa gotowa do spożycia.

Smacznego.
Źródło tutaj [ klik ]
"Podróże małe i duże"
Leśny parasol - czubajka kania

6 komentarzy:

  1. Dorotko, zaciekawił mnie Twój przepis.
    Czy możesz udzielić mi informacji gdzie kupić takie osłonki?
    Będę Ci bardzo wdzięczna.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupuje u pani na ryneczku ale można na allegro lub widziałam słupy z tego typu siatkami i osłonkami w OBI czy Carrefurze.

      Usuń
  2. Nie mam osłonek termokurczliwych. Czym je zastąpić :) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się, wystarczy je zakupić na allegro, w Obi lub Carrefurze.

      Usuń
  3. wspanialy przepis i pomysla na domowa kielbaske, napewno skorzystam ... dziekuje Ala

    ps. jestes u mnie umnie na obserwowanych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Alu. Jak zrobisz to napisz jak smakowała?

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks