poniedziałek, 26 października 2015

Pappardelle szpinakowe z papryką i gorgonzolą

Włoskie dania są szybkie i pyszne, przeważnie.
Te bardziej skomplikowane również pyszne ale ja kocham najbardziej te szybkie, aromatyczne.
Jak nie mam czasu to takie dania to skarb. Zapraszam.
Pappardelle szpinakowe z papryką i gorgonzolą.


                 Składniki:
  • 200 g mięsa z kurczaka - ja miałam skrawki z udek i piersi
  • 2 - 3 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżeczka pieprzu cytrynowego
  • 1 laska selera naciowego
  • kawałek jasnej części pora
  • 3 dymki ze szczypiorem
  • 2 - 3 ząbki czosnku
  • 1 czerwona papryka
  • 200 g makaronu pappardelle szpinakowego
  • 1 łyżka kocanki włoskiej
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 100 g sera gorgonzola
  • 150 g czarnych oliwek
  • 1 łyżka listków oregano Kreta
  • 1 łyżka listków majeranku

Kawałki kurczaka pokroiłam w paski, zamarynowałam w sosie sojowym i pieprzu cytrynowym, odstawiłam na 15 minut.
Potem usmażyłam kurczaka na maśle klarowanym, dodałam na patelnię dymkę pokrojoną na kawałki, czosnek posiekany, pora w plasterkach, selera w plasterkach i smażyłam 5 minut.
Teraz na patelnię włożyłam paprykę pokrojoną w paski i smażyłam następne 5 minut.
Na patelnię wlałam 100 ml wody, dodałam kocankę i gotowałam aż woda odparowała.
Makaron ugotowałam al'dente w osolonej wodzie, odcedziłam i włożyłam na patelnię, dodałam także oliwki i wymieszałam.
Już na talerzu posypałam listkami oregano i majeranku oraz pokruszonym serem gorgonzola.

Smacznego.
Przepis własny kuchni włoskiej
"Podróże małe i duże"
Chwilę przed deszczem

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger