piątek, 30 października 2015

Razowe penne z wędzonym trewalem

Dobrze uwędzona ryba pasuje do każdego dania tylko trzeba jej odpowiednie dodatki dobrać.
Dziś proponuję makaron penne, razowy z trewalem.
Trewal jest rybą z rodziny tuńczykowatych i dlatego zawiera bardzo łatwo przyswajalne białko, oraz np. kwasy tłuszczowe omega 3 i omega 6 których jest znacznie więcej niż w innych rybach.
Zachęcam do jedzenia tej pysznej ryby.
Razowe penne z wędzonym trewalem.


               Składniki:
  • 300 g wędzonego trewala
  • 1 duży por - cały
  • 2 cebule dymki
  • 130 ml śmietanki 30 %
  • 2 łyżki pasty paprykowej samba oelek
  • 250 g makaronu penne razowego
  • sól morska
  • pieprz
  • 1 łyżka masła klarowanego do smażenia
  • natka pietruszki do posypania

Trewala obrałam ze skóry, oddzieliłam mięso od ości, rozdrobniłam.
Pora oczyściłam, umyłam i pokroiłam w plasterki, całego.
Dymkę pokroiłam dość drobno.
Na patelni rozgrzałam masło klarowane i smażyłam na nim plastry pora i dymkę aż por zmięknął. 
Dodałam teraz na patelnię śmietankę, zagotowałam, dodałam pastę sambal oelek oraz sól i pieprz, wymieszałam.
Makaron ugotowałam w osolonej wodzie al,dente, odcedziłam i połączyłam z sosem na patelni, wymieszałam.
Na końcu dodałam kawałki ryby i delikatnie przemieszałam aby ryba się nie rozpadła a była ciepła.
Na talerzu posypałam posiekaną natką pietruszki.

Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Letnie słońce - letnie obłoki

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger