niedziela, 4 października 2015

Szafranowe ciasto drożdżowe z rodzynkami i tymiankiem

Powiem szczerze że jest to moje pierwsze ciasto które upiekłam w wypiekaczu do chleba.Wypiekacz posiadam już dobrych kilka lat i nie wiem dlaczego dopiero teraz upiekłam w nim ciasto?
Ciasto jest pulchne, wilgotne, pachnące szafranem i bardzo pyszne a poza tym nie wymaga pracy bo wszystkie składniki do misy wypiekacza i ciasto się samo robi a efekt? pyszne ciasto po 3 godzinach.
Drożdżowe ciasto z rodzynkami i tymiankiem.



Składniki:
  • 1/4 łyżeczki nitek szafranu 
  • 1/2 szklanki wrzątku 
  • 200 ml mleka 
  • 100 g miękkiego masła 
  • 80 g cukru trzcinowego 
  • 1 łyżeczka suszonego tymianku 
  • 1 łyżeczka skórki pomarańczowej 
  • 460 g mąki pszennej 
  • 7 g suszonych drożdży 
  • 160 g namoczonych we wrzątku rodzynek

Przygotowanie ciasta:
  • Nitki szafranu zalałam wrząca wodą i pozostawiłam do przestygnięcia.
  • Do misy wypiekacza wsypałam po kolei wszystkie składniki, oprócz rodzynek.
  • Nastawiłam program na "słodki chleb" ( u mnie program 5 - wyiekacz Moulinex ) i jak maszyna wymieszała składniki i zasygnalizowała dźwiękiem, dosypałam rodzynki.
  • Po upieczeniu ciasto wyjęłam z pojemnika i studziłam na kratce.
  • Wystudzone ciasto posypałam cukrem pudrem.
  • Smakuje wyśmienicie od razu i po kilku dniach, cały czas jest wilgotne.

Smacznego.
Źródło tutaj [ klik ]
"Podróże małe i duże"
Władysławowo

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger