Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

czwartek, 26 listopada 2015

Risotto z dynią i grzybami

Dyniowych potraw nigdy nie mam dość tak samo jak i grzybowych.
Tym razem zapraszam wszystkich na danie kuchni włoskiej z polskimi pysznymi dodatkami dynią. oscypkiem i grzybami.
Jesteście chętni aby popróbować?
Risotto z dynią i grzybami. 


               Składniki:
  • 1 duża czerwona cebula
  • 1/2 szklanki ryżu do risotto np. arborio
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 kolba świeżej kukurydzy
  • 75 ml różowego wina
  • 100 g grzybów leśnych mieszanych
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 1/2 szklanki startego oscypka
  • oliwa do smażenia
  • sól ziołowa do grzybów
  • 2 łyżki pure z dyni
  • 350 - 400 ml bulionu warzywnego
  • 1 łyżka masła świeżego

Na patelni rozgrzałam masło klarowane i dodałam na nią oczyszczone i pokrojone na cząstki grzyby, posoliłam solą ziołową i  smażyłam 8 minut.
Cebulę drobno posiekałam tak samo jak i czosnek.
Na oliwie podsmażyłam czosnek i cebulę.
Z kolby kukurydzy ścięłam ziarno i dodałam je na patelnię, podsmażałam 1 minutę i dodałam ryż.
Smażyłam aż ryż stał się szklisty i wtedy dodałam na patelnię wino.
Smażyłam aż ryż wchłonął całe wino.
Teraz dodawałam po łyżce wazowej bulion ciągle mieszając aż ryż wchłonął porcję rosołu. 
Bulion musi być gorący aby nie obniżać temperatury na patelni.
I tak łyżka po łyżce aż skończy się bulion a ryż będzie delikatny ale al'dente. 
Teraz na patelnię dodałam pure z dyni, wymieszałam.
Dodałam także przygotowane wcześniej grzyby, wymieszałam.
Na koniec już bez ognia pod patelnią dodałam do risotto starty na tarce oscypek i 1 łyżkę świeżego masła aby ryż był gładki i lśniący, wymieszałam.
Na talerzu posypałam risotto startym oscypkiem.
Smacznego.
Przepis kuchni włoskiej autorski.
"Podróże małe i duże"
Dokąd płyniemy złotym szlakiem?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks