poniedziałek, 23 listopada 2015

Soczewica po indyjsku

Dania kuchni indyjskiej są pyszne, aromatyczne i zdrowe, "dania z energią" jak ktoś powiedział.
Teraz tej energii nam ciągle brakuje więc jedzmy na zdrowie.
Soczewica po indyjsku.


               Składniki:
  • 200 g czerwonej soczewicy
  • 200 g fasolki szparagowej zielonej
  • 1 czerwona papryka
  • 2 średnie ziemniaki
  • olej rzepakowy do smażenia
  • 1 cebula
  • 1 mała cukinia
  • 1 ząbek czosnku
  • 2 duże pomidory
  • 1 łyżeczka nasion czarnuszki
  • 1 łyżeczka nasion kminu rzymskiego
  • 1 łyżeczka mielonej kolendry 
  • 2 łyżki posiekanej świeżej kolendry
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżki posiekanej mięty czekoladowej

Soczewicę zalałam wrząca wodą, posoliłam i gotowałam aby była al'dente.

Ziemniaki obrałam i pokroiłam w grubą kostkę, paprykę na kawałki, cukinię w pół plasterki, pomidory w kostkę a fasolkę obrałam i pokroiłam na mniejsze kawałki.
Na oleju podsmażyłam nasiona czarnuszki, dodałam pokrojoną cebulę, cukinię, ziemniaki, paprykę i fasolkę.

Smażyłam 5 minut a potem dodałam pomidory, przyprawy i ugotowaną soczewicę, podlałam 1/2 szklanki wody.
Gotowałam jeszcze jakieś 10 minut. 
Dodałam na koniec koncentrat pomidorowy, wymieszałam a jak już ogień pod garnkiem wyłączyłam wsypałam posiekaną kolendrę i miętę, wymieszałam.
Podałam od razu.

Smacznego.
Przepis kuchni indyjskiej własny.
"Podróże małe i duże"
Zachód słońca w Jastrzębiej Górze

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger