Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

czwartek, 31 grudnia 2015

Makowiec z kruszonką i lukrem

Uwielbiam makowce, wszelakie, te tradycyjne strucle i seromaki.
Dziś moja propozycja dla Was to szybki makowiec, pyszny, wilgotny z bakaliami, polecam.
Makowiec z kruszonką i lukrem.


                 Składniki: ( forma 25 x 35 ) 
         Ciasto:
  • 500 g mąki pszennej
  • 200 g masła
  • 5 żółtek
  • 6 łyżek cukru trzcinowego
  • 15 g proszku do pieczenia
         Masa makowa:
  • 1 opakowanie masy makowej
  • 100 g suchego mielonego maku
  • 5 białek z 5 sztuk jajek wykorzystanych do ciasta
  • trochę koniaku - 30 ml
  • ok 1/3 szklanki bułki tartej - ja nie dodałam bo miałam dość suchy mak
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 100 g mieszanki bakaliowej studenckiej
           Lukier:
  • 1 - 1,5 łyżki soku z cytryny
  • cukier puder do lukru - ok. 1/2 - 3/4 szklanki - Diamant

Do miski wsypałam mąkę, dodałam żółtka, cukier, pokrojone w kostkę masło, zagniotłam ciasto.
Ciasto podzieliłam na połowę, jedną część włożyłam do lodówki na 30 minut a drugą do zamrażarki.
Masę z puszki przełożyłam do miski, dodałam suchy, mielony mak, cukier oraz bakalie - jakie lubimy - u mnie była to mieszanka studencka oraz koniak i wymieszałam.
Na koniec ubiłam na sztywno białka z 5 jaj i dodałam do masy makowej, delikatnie wymieszałam. 
Jeśli macie masę zbyt luźną dodajcie bułki tartej.
Ciasto z lodówki rozwałkowałam na spód formy wyłożonej papierem do pieczenia.
Na ciasto wylałam masę makową a na wierzch starłam na tarce ciasto które wyjęłam z zamrażarki.
Piekłam makowiec w piekarniku nagrzanym do 180 C z opcją grzania góra/dół przez 45 - 50 minut.
Po upieczeniu i wystudzeniu utarłam lukier czyli wymieszałam sok z cytryny z cukrem do polew aż lukier stał się lśniący i polałam ciasto.
Smacznego.
Źródło tutaj [ klik ]
"Podróże małe i duże"
Dzika róża zimą

4 komentarze:

  1. Szczęścia, zdrowia, radości, miłości, pieniędzy, pomyślności. By uśmiech co dzień witał na Twej twarzy. Byś miała wszystko, co Ci się wymarzy. Aby każdy dzień przyniósł Ci wiele miłych chwil, a także dodawał Ci mnóstwo sił! Wielu przyjaciół na każdym kroku SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, wszystkiego dobrego na Nowy Rok.

      Usuń
  2. muszę spróbować :)
    dobrego roku,obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wart jest wypróbowania, dobrego roku i Tobie.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks