wtorek, 29 grudnia 2015

Sernik z mlekiem w proszku i rodzynkami

Ten świąteczny sernik zaskoczył moich świątecznych gości swoim jedynym i niepowtarzalnym smakiem.
To że jest wilgotny i delikatny to super sprawa a do tego mleko w proszku w połączenie z naturalną wanilią sprawia że sernik smakuje karmelem.
Zapraszam na pyszny sernik a robi się go bardzo szybko.
Sernik z mlekiem w proszku i rodzynkami.

Składniki: tortownica 24 cm
Ciasto:

  • 1 szklanka mąki pszennej T 650
  • 100 g masła
  • 50 g cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 żółtko 
Masa serowa:
  • 500 g sera trzykrotnie mielonego
  • 3 jaja
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego
  • 1 szklanka mleka w proszku
  • 1 szklanka mleka płynnego
  • 1/2 szklanki rodzynków
  • laska wanilii 
Polewa:
  • 100 g kuwertury czekoladowej mlecznej
  • 1 łyżka masła
Przygotowanie sernika:
  • Najpierw zrobiłam spód sernika.
  • Na blat wysypałam mąkę, dodałam posiekane masło, cukier, proszek do pieczenia i żółtko i wyrobiłam z tej mieszaniny jednolite ciasto.
  • Wylepiłam ciastem spód tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia.
  • Piekłam ciasto 20 minut w temperaturze 180 C z opcją grzania góra/dół.
  • Rodzynki namoczyłam we wrzącej wodzie, odcedziłam i posypałam delikatnie mąką.
  • Do sera dodałam jaja, cukier, mleko w proszku, ziarenka z rozciętej laski wanilii, zmiksowałam.
  • Na koniec dodałam płynne mleko i jeszcze raz wymieszałam, dodałam omączone rodzynki, przemieszałam łyżką.
  • Wlałam masę na podpieczony spód i ponownie wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 C na 5 minut, po czym zmniejszyłam temperaturę do 150 C i piekłam jeszcze 70 minut.
  • Po upieczeniu zostawiłam sernik na 30 minut w uchylonym piekarniku.
  • Kuwerturę na polewę rozpuściłam w kąpieli wodnej, dodałam masło i wymieszałam.
  • Jak lekko przestygła polałam małym strumykiem sernik.
Smacznego.
Źródło tutaj [ klik ]
"Podróże małe i duże"
Rumianki spotkane 26 grudnia 2015 roku

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger