sobota, 16 stycznia 2016

Serwatkowy ser ricotta

Do wszystkich którzy robią sery, obojętnie jakie, które zostawiają po sobie serwatkę.
Mam  dla Was dobrą wiadomość.
Nie wylewajcie jej więcej tylko przeróbcie na pyszną ricottę.
No to co zaczynamy? zamiast jednego sera będą dwa i to bardzo prosto i szybko. 
Serwatkowy ser ricotta.

 
                Składniki:
  • 10 litrów serwatki
  • 30 - 50 ml octu jabłkowego
  • 1 łyżeczka soli
Pozostałą po ocieknięciu sera serwatkę przelałam do garnka i podgrzałam do 93 stopni, wyłączyłam gaz.
Posoliłam serwatkę łyżeczką soli.
Dodałam do serwatki ocet jabłkowy i delikatnie mieszałam kilka minut po czym pozostawiłam do ostygnięcia.
Mój ser opadł na dno więc zlałam z nad skrzepu pozostałą serwatkę a ser przelałam na sito wyłożone muślinem.
Jeśli ser zbierze się na górze należy go zebrać łyżką cedzakową również na sito.
Powiesiłam ser związawszy rogi chusty na kranie i pozwoliłam mu ociekać ale nie za długo bo ricotta to wilgotny ser.
Należy spożyć w ciągu kilku dni.
Smacznego.
Źródło [ klik ]
"Podróże małe i duże"
Wróbelkowa rodzina

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger