czwartek, 21 stycznia 2016

Śledzie w oleju z kolorowym pieprzem i cytryną

Kilka dni temu przedstawiałam przepis na śledzie śródziemnomorskie a dziś już następny śledzik wędruje na talerzu.
Dziś śledzie z kolorowym pieprzem bardzo aromatyczne i przepyszne, polecam do wypróbowania.
Śledzie w oleju z kolorowym pieprzem i cytryną.


                 Składniki:
  • 8 solonych śledzi a'la matias
  • 1/2 cytryny pokrojonej w kostkę 
  • 1/3 szklanki oleju rzepakowego
  • 1 łyżka miodu - płynnego
  • 1 łyżka kolorowego pieprzu w ziarnkach
  • 5 ziaren jałowca
  • 5 ziaren ziela angielskiego
  • 5 listków laurowych świeżych

Śledzie zalałam zimną wodą i moczyłam 2 - 3 godziny.
Potem odcedziłam, osuszyłam i pokroiłam na kawałki.
Ziarna jałowca, ziela angielskiego i 1/2 pieprzu wsypałam do moździerza i rozgniotłam ziarna aby uwolnić aromat.
Do miski przełożyłam resztę pieprzu kolorowego, ten rozgnieciony z moździerza też, pokrojoną w kostkę cytrynę wraz ze skórką, - wcześniej wyszorowaną, dodałam listki laurowe oraz miód i olej, wymieszałam.
Na koniec dodałam śledzie i wszystko jeszcze raz wymieszałam.
Przełożyłam śledzie do pojemnika i włożyłam na 24 godziny do lodówki.
Smacznego.
Źródło [ klik ]
"Podróże małe i duże"
Zimowe dzwoneczki

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger