sobota, 2 stycznia 2016

Szpinak zapiekany z pieczarkami i czosnkiem

Taką zapiekankę zrobiłam sobie któregoś dnia i wyszła znakomicie.
Aromatyczny czosnek i szpinak to połączenie dla mnie idealne, jeszcze ser wzmocnił smak i danie gotowe.
Polecam gorąco na zmarznięte brzuchy.
Szpinak zapiekany z pieczarkami i czosnkiem.
 
              Składniki:
  • 350 g świeżych liści szpinaku - miałam baby
  • 200 ml mleka
  • 4 jaja
  • 400 g pieczarek
  • sól morska
  • pieprz
  • olej do wysmarowania formy
  • 5 ząbków czosnku
  • 1/2 szklanki ulubionego startego sera żółtego - miałam goudę
  • 1/2 szklanki oleju rzepakowego
Szpinak umyłam i osuszyłam.
Pieczarki oczyściłam i pokroiłam w plastry.
Czosnek obrałam i również pokroiłam w cieniutkie plasterki.
Naczynie do zapiekania wysmarowałam olejem i na dno wyłożyłam połowę listków szpinaku.
Na szpinak położyłam połowę czosnku, skropiłam olejem i posoliłam.

Potem położyłam pokrojone w plastry pieczarki,
drugą połowę szpinaku, który ponownie polałam olejem i posypałam solą, ułożyłam resztę czosnku.
Jaja roztrzepałam i dodałam do nich mleko, sól i pieprz do smaku, wymieszałam.
Zalałam mlekiem z jajami zawartość foremki.
Zapiekałam szpinak w piekarniku nagrzanym do 180 C z opcją grzania góra/dół przez 10 minut z przykryciem, potem zdjęłam przykrycie, posypałam startym serem żółtym i zapiekałam jeszcze 40 minut.
Pod szpinakiem zrobi się pyszny sosik i dlatego podałam zapiekankę z grzankami aby móc maczać w sosie.
Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Dzięcioł

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger