Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

sobota, 27 lutego 2016

Chleb na sodzie z rozmarynem i jabłkiem

Nadszedł kolejny weekend a co za tym idzie nowe wypieki w Wypiekaniu na śniadanie.
Tym razem Monika wybrała chleb na sodzie rodem z Irlandii.
Ja ten chleb uwielbiam  i będę wypiekała często. 
Jak zaleca Komarka z której bloga przepis zaczerpnięty został nie należy piec chleba z podwójnej porcji ani na zapas bo chleby na sodzie szybko wysychają i kruszą się natomiast robi się go tak szybko że nie trzeba dużo czasu i pracy aby chleb powstał np. na śniadanie na kanapki z miodkiem.
Zachęcam do pieczenia wszystkich sceptycznie nastawionych do wypieków z sodą, jest ona tutaj niewyczuwalna a dzięki niej chleb jest puszysty i miękki.
Dodatek jabłek i rozmarynu nadaje bochenkowi wyrazistego charakteru, polecam zabawę z innymi dodatkami.
No to pieczemy.
Chleb na sodzie z rozmarynem i jabłkiem.



                  Składniki:
  • 250 g mąki
  • 1 szklanka maślanki
  • 1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/3 szklanki rodzynek
  • 1 małe jabłko
  • 1 łyżeczka posiekanych igiełek rozmarynu


Piekarnik nagrzałam do 200 C z opcją grzania góra/dół.
Jabłko obrałam ze skórki, wycięłam gniazdo nasienne i pokroiłam w małą kostkę.
Rodzynki zalałam wrzątkiem na 10 minut, odcedziłam.
Igiełki rozmarynu drobno posiekałam.
Mąkę przesiałam i połączyłam z sodą, cynamonem i solą, wymieszałam.
Teraz do mąki wlewałam maślankę i mieszałam do połączenia składników.
Teraz do ciasta dodałam rozmaryn, rodzynki i jabłko i zagniotłam ciasto.
Można lekko podsypać mąką jeśli ciasto się lepi.
Uformowałam z ciasta okrągły bochenek i umieściłam go na  blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i głęboko nacięłam nożem na krzyż.
Od tego nacięcia zależy równomierne upieczenia chleba.
Piekłam chleb 40 - 45 minut aż skórka stała się brązowa i chrupiąca.
Studziłam chleb na kratce.
Najlepiej smakuje jeszcze ciepły.

Smacznego.
Przepis kuchni irlandzkiej.
A jak wygląda chleb na sodzie na innych blogach? zapraszam:
Aneta - Piekielna kuchnia Anety
Nina - Gotuj - Sam !
Bernadetta - Prawo do gotowania z pasją 
Justyna  - zdjęcie na FB
Ewa - zdjęcie na FB 
Pat - Patison w kuchni 
Lidia - zdjęcie z FB
Monika - Z chaty na końcu wsi 
Iza - Smaczna Pyza  
Gosia Zet - zdjęcie na FB
Kasia - zdjęcie z FB
Joanna - Piekę bo lubię 
Justyna - Gotowanie i pieczenie - I love it. 
Bożena - Moje domowe kucharzenie
Laura - Cafe Babilon
Joanna - Grunt to przepis
Ewa - W mojej kuchni
Ewa - Ewa w kuchni
Edyta - Pasja smaku
"Podróże małe i duże"
Koszyki na chleb czy grzyby?

24 komentarze:

  1. Pyszny chlebek, mój jest z żurawiną zamiast rodzynek i dodałam trochę kardamonu ale zapomniałam o roznarynie :) Idealny na leniwe śniadanie. Pozdrawiam i dzięki za wspólne pieczenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z kardamonem musiał być pyszny, uwielbiam zapach kardamonu. Dziękuje i ja.

      Usuń
  2. Narobiłaś mi smaka. Ja dotychczas wypiekałąm tylko zwykły chleb z mąki pszennej na drożdżach ale chyba się skuszę na Twój przepis :)
    Tak z innej beczki: Super kubeczek na zdjęciu. Cudny! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu kubeczka, jest mój. A chleb wypróbuj bo warto. Dodatki takie jak lubisz i pyszny chleb na stole.

      Usuń
  3. Bardzo apetyczny ci wyszedł :) I widzę, że ładnie ci się kroił. Bo ja z tym miałam problem, jak chciałam ukroić kromkę, to się bardzo kruszył

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kroił się idealnie, dla mnie rewelacyjny. Do następnego Aneto.

      Usuń
  4. Ten chlebek jest pyszny. Do następnego Dorotko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny chlebek, piekłem chleb z rozmarynem i jabłkiem, ale na zakwasie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zakwasie są pyszne ale ten na sodzie tez jest niepowtarzalny, polecam spróbować.

      Usuń
  6. Piękny chlebuś Dorotko!
    Dzięki za wspólną zabawę :)
    Pzdr

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny chlebuś, dzięki za wspólny wypiek :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem bardzo ciekawa smaku chleba z jabłkami. Ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za wspólne pieczenie i ten nieziemski aromat. Do następnego razu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Chleb szybki do wypieku i baaaaardzo smaczny :) Też mam zamiar często go powtarzać. Dzięki Dorotko za wspólne wypiekanie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki Dorotko za wspólne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks