czwartek, 25 lutego 2016

Tarta z cukinią i kurczakiem na cieście francuskim

Taki obiad zrobicie szybko i szybko zniknie z talerzy.
Tarta jest widowiskowa i bardzo smaczna.
W dni krótkie - jeszcze krótkie i chłodne taki obiad dobrze zrobi każdemu zmarzluchowi.
Polecam serdecznie.
Tarta z cukinią i kurczakiem na cieście francuskim.

 
              Składniki:
  • 1 op. ciasta francuskiego
  • 1 średnia cukinia ze skórką
  • garść czipsów pomidorowych
  • 1 duży filet z kurczaka
  • sól morska
  • pieprz
  • 1 łyżka sosu ostrygowego
  • olej do smażenia
             Sos do zalania:
  • 2 jaja
  • 200 ml śmietanki 30 %
  • sól czarna cypryjska
  • świeżo mielony czarny pieprz
  • sól ziołowa
  • 100 g obranej dyni Muskat

Cukinię umyłam i skroiłam nożykiem do warzyw na cienkie plastry wraz ze skórą wzdłuż.
Kurczaka posypałam pieprzem i solą oraz skropiłam sosem ostrygowym i pokroiłam na paseczki.
Usmażyłam mięso na rozgrzanym oleju. 
Ciasto wyjęłam z lodówki i ułożyłam na pergaminie na blaszce tworząc brzeg taki aby sos nie wypłynął.
Na cieście ułożyłam na stojąco kawałki cukinii, pomiędzy powkładałam kawałki kurczaka,
czipsy pomidorowe.
Do miski wlałam śmietankę, wbiłam jaja, dosmaczyłam solą ziołową i czarną cypryjską, a także czarnym pieprzem.
Dynię starłam na tarce o grubych oczkach i dodałam do sosu.
Tartę polałam sosem tak aby wszędzie był równomiernie.

Piekłam tartę w piekarniku nagrzanym do 200 C z opcją grzania góra/dół przez 25 minut.
Podawałam gorące.
Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Pod okienkiem w Kazimierzu Dolnym

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger