wtorek, 29 marca 2016

Baba figowa z kaszą jęczmienną

Oto moja baba ze świątecznego stołu.
Wilgotna i pyszna od fig w syropie i z ich zapachem a ponadto z dodatkiem najzdrowszej kaszy jęczmiennej.
Kaszy ugotowałam 1/2 szklanki bo mniej byłoby trudno, natomiast do baby wykorzystałam tylko 50 g a resztę przełożyłam do pucharków, dodałam owoce i deser gotowy.
Polecam taką babę każdemu, pysznie się prezentuje i smakuje.
Baba figowa z kaszą jęczmienną.




Składniki:
  • 1/2 szklanki sypkiej kaszy jęczmiennej - do wykorzystania będzie 50 g pulpy
  • ok. 1/2 szklanki syropu z fig
  •  ok. 1 szklanki mleka
  • 200 g roztopionego masła 
  • 100 g cukru trzcinowego
  • 140 g mąki pszennej T 450
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 puszka - 420 g fig w syropie
  • 1 op. suszonych fig
  • 2 łyżki płatków róż
Lukier królewski:
  • 1 białko 
  • ok. 3/4 szklanki cukru pudru do polew 
  • na czubku noża barwnika czerwonego



Przygotowanie:
  • Najpierw ugotowałam kaszę, wsypałam ją do garnka, dodałam syrop z fig, mleko i gotowałam ok. 30 minut aż kasza się całkowicie rozkleiła.
  • W trakcie gotowania dolewałam wody bo kasza szybko ją chłonie i może się przypalić.
  • Dlatego w składnikach jest wszystkiego około.
  • Potem ugotowaną kaszę ostudziłam, przełożyłam do kielicha blendera, dolałam trochę wody i zmiksowałam na gładką pulpę.
  • Pulpa ma mieć gęstość gęstego budyniu.
  • Wszystkie składniki na babę mają mieć temperaturę pokojową.
  • Masło rozpuściłam i pozostawiłam do wystudzenia. 
  • Figi z puszki osączyłam na sicie i pokroiłam w plastry, a figi suszone pokroiłam w cienkie plastry.


  • Jaja ubiłam z cukrem na puszystą masę.
  • Mąki wymieszałam ze sobą oraz z proszkiem do pieczenia i dodawałam do masy jajecznej ciągle miksując na niskich obrotach.
  • Teraz dodałam kaszę - 50 g pulpy - i ponownie zmiksowałam na wolnych obrotach.
  • Teraz cienkim strumieniem ciągle miksując na niskich obrotach wlałam masło i miksowałam tylko do połączenia składników.
  • Formę do baby wysmarowałam olejem i wysypałam mąkę.
  • Przelałam ciasto do foremki i powciskałam w nie plastry fig z syropu i 3/4 plastrów fig suszonych.

  • Piekłam ciasto w piekarniku nagrzanym do 180 C z opcją grzania góra/dół przez 25 minut a potem dosuszałam przez 30 minut w temperaturze 150 C.
  • Na koniec sprawdziłam patyczkiem czy baba jest upieczona.
  • Wetknięty w ciasto patyk po wyjęciu musi być suchy.
  • Po upieczeniu babę ułożyłam razem z formą na talerzu górą do dołu a po chwili sama wyszła z formy.
  • Pozostawiłam ja do całkowitego wystudzenia.
  • Białko wlałam do moździerza wraz z połową szklanki cukru pudru i barwnikiem.
  • Ucierałam tak długo aż powstał lśniący lukier, jeśli trzeba dosypcie cukru aby powstał lukier gęstości śmietany.
  • Polałam zimną babę lukrem, udekorowałam plastrami figi suszonej i posypałam płatkami róż.

Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże"
Hiacynty

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger