Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

wtorek, 1 marca 2016

Kołaczki rybne

Przedstawiam dziś kołaczki rybne według pomysłu Doroty Wellman z książki "Ryby są super".
Przepis prosty a bułeczki są rewelacyjne, żaden fast food ich nie pokona nigdy.
Polecam wykorzystajcie w taki sposób rybę a nie pożałujecie.
Kołaczki rybne.



               Składniki:
       Ciasto:
  • 450 g mąki pszennej + 1 łyżeczka do drożdży
  • 50 g mleka w proszku
  • 1 łyżeczka soli
  • 25 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 220 ml ciepłej wody
  • 70 g masła
  • 1 jajo do smarowania bułek
  • niewielka ilość sezamu do posypania
        Farsz:
  • 250 g filetu z dorsza
  • sól morska
  • pieprz
  • sok z 1/2 cytryny
  • niewielka ilość masła
  • 1 duży por - biała część pokrojona w półplasterki
  • 6 suszonych pomidorów osączonych z zalewy  pokrojonych w paseczki
  • 1/2 pęczka posiekanej natki pietruszki

Drożdże rozkruszyłam do miski, zasypałam je cukrem i poczekałam aż się rozpuściły.
Do drożdży dodałam łyżeczkę maki, wymieszałam i pozostawiłam w ciepłym miejscu do wyrośnięcia.
W misce wymieszałam mąkę i sól i po wyrośnięciu dodałam drożdże, miękkie masło, mleko w proszku oraz wodę i wymieszałam na jednolite ciasto.
Zagniatałam ciasto aż stało się jednolite i sprężyste.
Przykryłam miskę z ciastem ściereczką i pozostawiłam do wyrośnięcia na około godzinę. 
Filet z dorsza umyłam, osuszyłam i zdarłam skórę.
Rybę posoliłam, oprószyłam pieprzem oraz skropiłam sokiem z cytryny.
Rybę usmażyłam na rozgrzanym maśle krótko aby nie była przegotowana.
Pozostawiłam do wystygnięcia.
Pokrojony w półplasterki por podsmażyłam na maśle, doprawiłam solą i pieprzem i dodałam pokrojone pomidory, chwilę smażyłam, przestudziłam.
Na patelnię do pora i pomidorów dodałam podzielone widelcem na mniejsze, kawałki ryby oraz posiekaną natkę pietruszki.
Jeśli trzeba doprawić solą i pieprzem.
Wyrośnięte ciasto wyjęłam na blat, podzieliłam na 6 części, rozciągnęłam każdą na placuszek.
Na środek każdego placuszka układałam łyżkę farszu i uformowałam bułeczki dokładnie sklejając brzegi ciasta aby farsz nie wyleciał.
Kołaczki ułożyłam do wyrośnięcia łączeniem do dołu na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia na 30 minut.
Po tym czasie posmarowałam buły roztrzepanym jajem i posypałam sezamem.
Piekłam bułki w piekarniku nagrzanym do 200 C z opcją grzania góra/dół przez 20 - 25 minut aż ładnie się zrumienią.

Smacznego.
Przepis Dorota Wellman.
"Podróże małe i duże"
Odbicie w wodzie - kaczor

4 komentarze:

  1. Wyglądają apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie bułeczki nadziewane, ale rybką jeszcze nie faszerowałam, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks