Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

wtorek, 15 marca 2016

Sernik z trzech składników

Weszłam na You Tube i tam wyskoczył mi na stronie startowej  filmik jak zrobić sernik z 3 składników.
W składzie czekolada a tam gdzie ona jest to ja chętnie.
Sernik wyglądał bardzo smakowicie, robi się go błyskawicznie i szybko potem znika.
Konsystencję ma bardziej sufletu niż sernika ale mimo tego że po wyjęciu z piekarnika opada to i tak jest znakomitym kawałkiem sernika do kawy albo herbaty.
Zrobiłam z podwójnej porcji.
Polecam gorąco. 
Sernik z trzech składników.

   
                 Składniki: ( forma 30 x 24 )
  • 8 jaj
  • 320 g białej czekolady
  • 320 g mielonego sera do serników - może być z wiaderka
  • cukier puder do posypania

Wyłożyłam dno i boki formy papierem do pieczenia.
Czekoladę połamałam na kawałki i rozpuściłam w kąpieli wodnej.
Żółtka oddzieliłam do białek.
Białka ubiłam na sztywną pianę.
Przestudzoną czekoladę wymieszałam z serem, delikatnie i dokładnie.
Teraz dodałam żółtka i ponownie delikatnie ale dokładnie wymieszałam.
Na koniec dodałam 1/3 piany z białek i delikatnie wmieszałam ją w masę serową.
Potem dodałam następne 1/3 piany, wymieszałam i ostatnią porcję piany i ostatni raz mieszałam, wlałam ją do formy.
Masa jest bardzo puszysta i będzie jej 3/4 formy.
Formę z masą uderzyłam 3 krotnie o blat aby pęcherzyki z ciasta ulotniły się.
Piekarnik nagrzałam do 170 C z opcją grzania góra/dół.
Formę z ciastem ustawiłam na blaszce z wyposażenia piekarnika i na dno tej blaszki wlałam wrzącą wodę tak aby dno blachy było zakryte.
Blachę z ciastem wstawiłam do nagrzanego piekarnika i piekłam 15 minut w 170 C a potem zmniejszyłam temperaturę do 160 C i piekłam kolejne 15 minut po czym wyłączyłam gaz i pozostawiłam sernik w piekarniku na kolejne 15 minut.
Ciasto w piekarniku rośnie jak szalone i bałam się żeby mi nie uciekło ale dało radę, potem opada ale to normalne.
Potem wyjęłam ciasto z piekarnika i wystudziłam.
Przed podaniem posypałam cukrem pudrem.
Smacznego.
Przepis z netu.
"Podróże małe i duże:
Manufaktura czekolady - Kazimierz Dolny

8 komentarzy:

  1. Lubię takie serniki z konsystencją jak ptasie mleczko! Taka puszysta chmurka na talerzu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jak piszesz, chmurka na talerzu.

      Usuń
  2. Chociaż opadł to i tak bym zjadła bo wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. z podwójnej porcji czyli na forma 30 x 24

    8 jaj
    320 g białej czekolady
    320 g mielonego sera do serników czy 16 jaj itd.?"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie za bardzo rozumiem, moja podwójna porcja jest taka jak wyżej, natomiast w pojedynczej porcji były 4 jaj, 160 g czekolady i 160 g sera więc nie wiem skąd te 16 jaj?

      Usuń
  4. do kawy by mi się przydał taki kawałek ciasta ;-)

    -------------------------------------------------------

    http://bit.ly/2fd7KzE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do kawy tak ale te linki mi się nie podobają, prosze nie wklejać Anonimowy.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks