Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

poniedziałek, 14 marca 2016

Śledzie marynowane po mojemu

Śledzie marynowane na blogu już zamieściłam ale te tutaj są zupełnie po mojemu.
Po 48 godzinach już nadają się do jedzenia a są pyszne, chrupiące, aromatyczne. 
Jeśli ocet spirytusowy którego tu użyłam dla Was będzie za mocny wystarczy użyć tutaj octu jabłkowego.
Zapraszam na pyszną, moją wersję śledzików marynowanych.
Śledzie marynowane po mojemu.

                
                           Składniki:
  • 500 g filetów śledziowych a'la matias 
  • 1 duża cebula
  • 5 - 6 listków laurowych świeżych
  • 3 szklanki wody
  • 3/4 szklanki octu spirytusowego 10 %
  • 1 łyżka cukru
  • 5 - 6 ziaren ziela angielskiego
  • 8 ziaren pieprzu czarnego
  • mleko do moczenia śledzi

Śledzie umyłam i zalałam zimnym mlekiem na minimum 3 godziny. 
Do garnka wlałam wodę, ocet oraz dodałam listki laurowe, ziarna pieprzu i ziela angielskiego oraz cukier.
Zagotowałam wszystko i dodałam pokrojoną w półplastry cebulę, gotowałam minutę.
Odstawiłam marynatę do wystudzenia.
Śledzie osączyłam i opłukałam wodą, pokroiłam na kawałki.
Ułożyłam śledzie w słoiku na zmianę z cebulą i zalałam zimną marynatą.
Wstawiłam do lodówki na 48 godzin aby przeszły smakiem octu i przypraw.
Są chrupiące i jędrne.

Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Bez lilak

6 komentarzy:

  1. mniam, mniam uwielbiam śledzie.
    Zawsze mam zapas w lodówce.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez je wielbię, zrób te koniecznie.

      Usuń
  2. Lubię śledzie, wkrótce wypróbuję przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy trik moczenia śledzi w mleku. Wypróbuję przy okazji rybnych przystawek na Wielkanoc :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, śledzie są chrupiące i jędrne.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks