wtorek, 8 marca 2016

Wegańskie ciasto cukiniowe z oliwą z oliwek

8 marca czyli Dzień Kobiet i nie ważne czy święto PRL-u obchodzicie czy nie kawałek pysznego ciasta zawsze mile posmyra podniebienie przy dobrej kawie i herbacie w doborowym towarzystwie.
Zapraszam serdecznie na przepyszne ciasto według Marty Dymek.
Wegańskie ciasto cukiniowe z oliwą z oliwek.

   
            Składniki: ( forma 24 x 24 cm )
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/3 szklanki pure z dyni
  • 1 szklanka cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • skórka starta z 1 pomarańczy
  • skórka starta z 1/2 cytryny
  • 2 szklanki startej cukinii
  • 1 szklanka posiekanych migdałów blanszowanych
  • 3/4 szklanki oliwy
  • cukier puder do posypania

W jednej misce połączyłam mąkę, proszek do pieczenia, sól, skórkę z cytryny i pomarańczy.
W drugiej misce połączyłam pure z dyni, ekstrakt waniliowy, cukier i oliwę.
Połączyłam suche składniki z mokrymi, dodałam startą na tarce o grubych oczkach wraz ze skórką cukinię i posiekane migdały, wymieszałam do połączenia składników.
Formę wyłożyłam papierem do pieczenia i wylałam do niej ciasto, wyrównałam wierzch i piekłam w piekarniku nagrzanym do 175 C z opcją grzania góra/dół przez 50 - 60 minut lub do suchego patyczka.
Po upieczeniu posypałam ciasto cukrem pudrem.
Smacznego.
Przepis Marta Dymek.
"Podróże małe i duże"
Przystań - Kazimierz Dolny

2 komentarze

  1. Mniam! Lubię takie ciasta. Dzis na obiad u mnie leczo z dyni i papryki:) Też pycha! Ciepło pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam i ja. Leczo z dyni i papryki powiadasz, zjadłabym i ja. Dzięki wielkie.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger