wtorek, 31 maja 2016

Burgery jaglane z botwinką

Jak zobaczyłam te burgery to zapragnęłam je mieć i proszę wjechały na stół. 
Burgery tak przygotowane to rozkosz dla zmysłów, polecam gorąco a do tego są bardzo widowiskowe.
Do burgerów proponuję sos jogurtowo - chrzanowy idealnie pasujący do botwiny.
Zajadamy na zdrowie.
Burgery jaglane z botwinką.



                 Składniki:
  • 3/4 szklanki suchej kaszy jaglanej
  • 1 duży pęczek botwiny, taki jakie sprzedają teraz na straganach, nie w marketach
  • 1 pęczek koperku
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 jajo
  • 1 żółtko
  • 2 pełne łyżki bułki tartej
  • 2 łyżki oleju
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • sól morska
  • pieprz świeżo mielony
  • 1 łyżka sosu ostrygowego
  • 1/2 pęczka natki pietruszki
                Sos jogurtowo - chrzanowy:
  • 200 ml jogurtu naturalnego
  • sól różowa himalajska
  • świeżo mielony pieprz
  • 2 łyżki posiekanego koperku
  • 2 łyżeczki tartego chrzanu


Kaszę wsypałam na suchą patelnie i prażyłam dopóki nie zaczęła pachnieć, wtedy zalałam ją zimną wodą i płukałam na sicie gorącą wodą kilka chwil.
W garnku zagotowałam 1,5 szklanki wody z odrobiną soli i wsypałam wypłukaną kaszę, zamieszałam i pod przykryciem gotowałam około 12 - 15 minut nie mieszając, po czym zdjęłam z ognia i pod przykryciem pozostawiłam do wystudzenia.
Zimną kaszę "przeczesałam" widelcem i wsypałam do dużej miski aby potem łatwiej było wymieszać składniki.
Botwinę umyłam wraz z buraczkami i osuszyłam.
Buraczki i łodyżki drobniutko posiekałam a listki pokroiłam w paseczki.
Drobno posiekałam także cebulę.
Na patelni rozgrzałam olej i podsmażyłam na nim cebulę a potem dodałam botwinę, łodyżki i buraczki, cukier, sok z cytryny, sól, pieprz, 1/2 szklanki wody i gałkę muszkatołową i dusiłam pod przykryciem 10 minut, po czym dodałam listki botwiny i dusiłam jeszcze 5 minut lub do momentu aż cały płyn z patelni odparował.
Wystudziłam botwinę i dodałam do kaszy.
Do miski z kaszą i botwiną dodałam także sos ostrygowy, bułkę tartą, przeciśnięty przez praskę czosnek, posiekany koper i natkę oraz jajo i żółtko, dokładnie wszytko wymieszałam.
Z powstałej masy wilgotnymi dłońmi ulepiłam 8 dużych kotletów, ułożyłam je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Burgery piekłam w piekarniku nagrzanym do 200 C z opcją grzania góra/dół przez 18 - 20 minut.
Do miski wlałam jogurt, dodałam posiekany koperek oraz sól i pieprz a także chrzan, wymieszałam i schłodziłam.
Podałam burgery z sosem chrzanowym.

Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże"
Konwalia majowa

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger