czwartek, 12 maja 2016

Chleb pszenno - żytni z siemieniem lnianym i chia

Dziś zaproponuje kolejny bochenek pysznego, domowego chleba.
Przecież nie muszę pisać że każdy chleb upieczony w domu jest zdrowszy od tego ze sklepu, każdy to wie.
Dlaczego nie pieczecie zatem spytam? własnego, zdrowego chleba? a może pieczecie? napiszcie proszę.
Dzisiejszy chleb jest dość prosty więc zachęcam do upieczenia.
Chleb pszenno - żytni z siemieniem lnianym i chia.

               
                 Składniki: 2 bochenki - forma 26 x 12
  • 700 g mąki pszennej T 650
  • 200 g mąki żytniej T 2000
  • 1 szklanka ziaren lnu
  • 100 g otrębów pszennych
  • 35 g świeżych drożdży 
  • 980 ml letniej wody
  • 2 pełne łyżki nasion chia
  • 1 łyżka czarnuszki do posypania
  • 1,5 łyżeczki soli

Do miski wsypałam mąki, otręby, nasiona lnu i chia, sól, wymieszałam.
Drożdże rozpuściłam w wodzie i wlałam do mąki, wymieszałam dokładnie aby składniki dobrze się połączyły.
Pozostawiłam ciasto w misce do wyrośnięcia na około godzinę.
Jak ciasto wyrosło przemieszałam je łyżką i przełożyłam do foremek wysmarowanych masłem i wysypanych mąką.
Wygładziłam wierzch chlebów łyżką maczaną w wodzie i posypałam ziarnami czarnuszki.
Pozostawiłam ponownie do wyrośnięcia na około 30 minut.
Przed wstawieniem do piekarnika spryskałam wierzch wodą.
Piekłam chleb w piekarniku nagrzanym do 200 C z opcją grzania góra/dół przez 45 - 50 minut lub do suchego patyczka. 
Studziłam chleb na kratce.

Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Kwiaty od Zosi

2 komentarze

  1. No popatrz, tyle chlebów już upiekłam, ale jakoś chia mi się jeszcze nie udało do pieczywka dodać :) Wszystko przede mną ;) Chlebuś przeapetyczny!

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger