niedziela, 29 maja 2016

Cynadry wieprzowe z cebulką w winie ze szpinakowym pappardelle

Cynadry wieprzowe czyli nerki wieprzowe nie są częstym gościem na naszym stole a to tylko dlatego że sporo z nimi pracy.
Jednak raz na jakiś czas pokuszę się i obrabiam niezbyt ładnie pachnące na starcie nerki bo takie już gotowe do spożycia są pyszne.
Są kruche, pachnące przyprawami i znakomite z makaronem.
Polecam, pokuście się czasami na to pyszne danie.
Cynadry wieprzowe z cebulką w winie ze szpinakowym pappardelle. 

             
                Składniki:
  • 250 g szpinakowego makaronu pappardelle
  • 500 g nerek wieprzowych
  • 500 ml mleka
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1/2 szklanki różowego wina
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • bazylia do posypania
  • 5 - 6 listków laurowych
  • 5 ziarenek ziela angielskiego
Nerki umyłam i zalałam mlekiem, pozostawiłam na noc w lodówce.
Potem odcedziłam nerki, opłukałam i zalałam zimną wodą i dalej je moczyłam zmieniając wodę 3 razy co 2 godziny.
Jeśli woda jest nadal krwista należy nadal moczyć i zmieniać wodę.
Po tym czasie nerki wyjęłam, wycięłam z nich kanaliki moczowe, pokroiłam na mniejsze kawałki i zalałam zimną wodą.
Całość zagotowałam i odcedziłam i ponownie zalałam zimną wodą i zagotowałam, odlałam.
Po raz kolejny zalałam wodą, włożyłam do garnka listki laurowe, ziele angielskie i gotowałam nerki 60 minut.
Wyjęłam nerki z rosołu i osuszyłam.
Na patelni rozgrzałam masło klarowane podsmażyłam posiekaną cebulę i czosnek, nerki, teraz dopiero posoliłam, zalałam winem i chwilę gotowałam aż wino lekko odparowało.
Dodałam sos sojowy i wymieszałam.
Makaron ugotowałam al'dente.
Podałam makaron z cynaderkami i posypałam posiekaną bazylią.
Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Hiacynty

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger