Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

poniedziałek, 2 maja 2016

Domowy budyń z mandarynkowową frużeliną

Przepis znalazłam na blogu Emilii Turcja od kuchni i zauroczył mnie od pierwszego przeczytania.
Wykorzystałam przepis, zjadłam budyń i powiem że jest pyszny, wart wypróbowania.
Polecam na szybki deser w majowy dzień.
Można użyć innych owoców jednakże z mandarynkami smakuje wybornie.
Domowy budyń z mandarynkową frużeliną.

                 
                       Składniki:
                 Budyń:
  • 1 litr mleka
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 2/3 szklanki cukru trzcinowego 
  • 1 łyżka masła
  • laska wanilii
                Frużelina mandarynkowa:
  • 1 kg mandarynek + 3 sztuki
  • 2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej 
  • 4 łyżki cukru trzcinowego
Najpierw zrobiłam frużelinę.
Mandarynki poprzekrawałam na pół i wycisnęłam z nich sok, wlałam do garnka.
Dodałam do garnka obrane i podzielone na cząstki 3 pozostałe mandarynki.
Wszystko razem zagotowałam i do wrzącego soku dodałam cukier i gotowałam 5 minut.
Mąkę rozprowadziłam 1/4 szklanki wody i wlałam do gotujących mandarynek cały czas mieszając.
Gdy całość się zagotowała zdjęłam z ognia i pozostawiłam do przestygnięcia.
Szklankę mleka wlałam do miseczki, wymieszałam z mąką pszenną i ziemniaczaną, dodałam także cukier i ponownie wymieszałam.
Pozostałe mleko wlałam do garnka, dodałam ziarenka z 1 laski wanilii, zagotowałam a potem wlałam mieszankę z mąką i mieszając zagotowałam.
Gdy budyń zaczął gęstnieć gotowałam go jeszcze ok. 8 minut, mieszając aby nie przywarł do dna.
Potem pozwoliłam mu trochę przestygnąć i miksowałam go teraz przez 8 - 10 minut.
Przelałam teraz do pucharków i schłodziłam.
Podałam z mandarynkową frużeliną.
Najlepiej smakuje dobrze schłodzony.
Smacznego.
Przepis kuchni tureckiej.
"Podróże małe i duże"
Polskie łąki

5 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie:)))lubię takie słodkości:))Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się ciesze że przypadł Ci do gustu, pozdrawiam.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze że było pysznie, zachęcam do spróbowania.

      Usuń
  3. Ja robię domowy budyń inaczej, bez mąki pszennej.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks