wtorek, 31 maja 2016

Kokosowy budyń z tapioki z wiśniami

Lekki i aromatyczny deser pachnący latem i słońcem.
Smakuje wybornie z wiśniami ale możecie użyć owoców jakie lubicie najbardziej.
Tapioka czyli produkt skrobiowy otrzymywany z bulw manioku, bez smaku a więc przyjmuje smak taki jaki mu nadamy, tym razem kwiatów pomarańczy.
Zapraszam na pyszny deser.
Kokosowy budyń z tapioki z wiśniami.

                     
                  Składniki: 2 porcje
  • 200 ml mleka kokosowego
  • 200 ml mleka krowiego lub innego ulubionego
  • 30 g kulek tapioki
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka wody z kwiatów pomarańczy
  • 250 g wiśni
  • 2 łyżeczki cukru pudru trzcinowego

Do garnka wsypałam tapiokę, zalałam mlekiem krowim i pozostawiłam na godzinę aby kulki napęczniały.
Po tym czasie dodałam mleko kokosowe, cukier trzcinowy, gotowałam ok. 10 minut mieszając od czasu do czasu.
Gdy budyń zgęstniał dodałam wodę z kwiatów pomarańczy i odstawiłam do przestudzenia.
Wiśnie zmiksowałam z cukrem pudrem na gładki krem.
Na przemian układałam w pucharkach obie masy zaczynając od tapioki i kończąc na budyniu z tapioki.
Udekorowałam deser listkami melisy.
Można jeść ciepły ale i schłodzony.
Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże"
Hiacynty

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger