sobota, 21 maja 2016

Placuszki z truskawkami

Kolejny tydzień i kolejne Wypiekanie na śniadanie.
Tym razem Monia wybrała dla nas placuszki z truskawkami.
Truskawki nie są teraz jeszcze najsmaczniejsze ale mnie udało kupić się wyjątkowo aromatyczne.
I w ten oto sposób pyszne i puchate placki zajadaliśmy dziś na śniadanie.
Przepis pochodzi z bloga Kwestia Smaku.
Podałam je z miodem z amfory krzewiastej i trojeści amerykańskiej, które zakupiłam jakiś czas temu i teraz znakomicie pasowały do placuszków.
Zachęcam do smażenia pysznego śniadania czy podwieczorku.
Placuszki z truskawkami.

               
                  Składniki:
  • 250 g jogurtu greckiego lub naturalnego
  • 2 duże jajka
  • 2 łyżki oleju roślinnego lub roztopionego masła
  • 2 - 3 łyżki cukru
  • 1 i 1/3 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • szczypta soli
  • 10 - 12 truskawek

Jogurt grecki przełożyłam do miski, dodałam jaja, cukier, olej, sól i dokładnie wymieszałam. 
Mąkę wymieszałam z proszkiem do pieczenia i wsypałam do płynnych składników.
Wymieszałam wszystko bardzo dokładnie aż masa stała się gładka i kremowa.
Truskawki umyłam i obrałam, pokroiłam na plasterki, każdą na cztery.
Na patelni rozgrzałam odrobinę oleju i nakładałam po łyżce ciasta i jak ciasto się już ścięło i urosło kładłam na każdym placku po dwa plasterki truskawek,
chwilę dosmażałam i odwracałam na drugą stronę lekko dosmażając placuszki.
Podałam z miodami z amfory i trojeści, pyszne były.
Smacznego.
Przepis Kwestia Smaku.
Placuszki na blogach: 
SzybkoTanioSmacznie.com 
Grunt to przepis!
Kolorowy talerz
Moje domowe kucharzenie
Kulinarna Maniusia
Zacisze kuchenne
Różowa kuchnia
Życie zaczyna się w kuchni
Szóste niebo
Czary - gary w kuchni
Małe kulinaria
Gotuj - Sam!
Smaki Alzacji
Apetyt na Smaka
Magiczne życie Marty
"Podróże małe i duże"
Polne kwiaty

28 komentarze

  1. Sezon truskawkowy tuż tuż,przepis bardzo chętnie podbieram:)))Pozdrawiam i miłej niedzieli życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne i jeszcze raz cudne te twoje placuszki. Dziękuje za wspólne wypiekanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne placuszki:-) Dzięki za wspólne wypiekanie:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. piękne i pyszne! dziękuję za wspólne wypiekanie

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe ci wyszły :-) dziękuje za wspólne śniadanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszności! Dziękuję za wspólnie wypiekanie!

    OdpowiedzUsuń
  7. piękne :-) dziękuję za wspólne smażenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. no i mamy oryginalną wersję;) pyszności, bardzo dziękuje za wspólne wypiekanie;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Placuszki pyszne, też wybrałam truskawki. Miło było się wirtualnie spotkać.

    OdpowiedzUsuń
  10. pięknie Ci się usmażyły! cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie wyglądają! Dzięki za wspólne pieczenie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapodane z miodzikiem, mmmhhhmm, o raju jak ty kusisz! Dzięki Dorotko za wspólne śniadaniowanie :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepysznie wyglądają, dzięki za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger