wtorek, 24 maja 2016

Syrop z bzu lilaka

Kwiaty bzu lilaka zanurzyłam już w czekoladzie, zrobiłam herbatkę a dziś przedstawiam syrop z tego pachnącego kwiatka.
Kwiaty bzu jeszcze są na krzakach więc zrywajcie by cieszyć się potem pysznym aromatem bzu w deserach, lodach czy herbatce.
Polecam gorąco bo jest tego wart.
Syrop w zależności od koloru kwiatów jest przeźroczysty lub lekko fiołkowy a mój jest wyjątkowo piękny kolorystycznie, miałam bez pięknego koloru.
Syrop z bzu lilaka.


Składniki:
  • 4 - 5 kwiatostanów bzu lilaka mocno pachnącego
  • 500 ml wody
  • 300 g cukru trzcinowego
  • 1 cytryna

Przygotowanie syropu:
  • Kwiaty należy zbierać daleko od szos, dróg i spalin.
  • Kwiatostany jeszcze na gałązce umyłam pod prysznicem, osuszyłam a potem obrałam kwiatki do garnka.
  • Obierałam same kwiatki, jednak można dodać zielone szypułki czy kawałki kory bo dobrze wpływają na wątrobę jednakże syrop będzie miał lekką goryczkę.
  • Kwiatki skropiłam sokiem z cytryny aby zachować piękny kolor a dodatkowo lekko zakwasić syrop.
  • Teraz kwiatki zalałam gorącą ale nie wrzącą wodą,
  • najlepiej wodę zagotować i tak jak ja otworzyłam czajnik aby lekko przestygła i po 10 minutach zalałam kwiatki.
  • Przykryłam garnek pokrywką i zostawiłam do następnego dnia.
  • Potem odcedziłam kwiatki lekko je wyciskając.
  • Do przecedzonego syropu dodałam cukier i podgrzewałam do 70 C, syrop wtedy lekko mruga ale nie gotuje się.
  • Przelałam syrop do butelki na bieżące wykorzystanie.
  • Jeśli jednak chcecie przechowywać przez zimę wystarczy przelać syrop do słoiczków i mocno zakręcić.
  • Syrop jest bardzo aromatyczny i doskonały do deserów.
Smacznego.
Przepis Gosia - Trochę inna cukiernia
"Podróże małe i duże"
Bez lilak

12 komentarze

  1. Masz widocznie późne odmiany, u mnie już po lilaku. Przepis zapisałam do przyszłego roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w okolicach Łodzi lilaku wszędzie jeszcze mnóstwo a gdzie Ty mieszkasz?

      Usuń
  2. A ja nigdy bzu nie używałam w kuchni może czas to zmienić:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę sprawdzić czy w ogrodzie jeszcze kwitną kolorowe lilaki.Jak będą to zrobię taki syrop.
    Biały bez zakwita później więc jest jeszcze bardzo piękny. Inne jeszcze do nich nie dotarłam.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak biały będzie ok, pachnie wybornie i będzie przeźroczysty ale pyszny.

      Usuń
  4. Jak smakuje taki syrop? Nie wiedziałam, że z lilaka można, dziękuję za inspirację

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakuje wybornie, słodki ale taki jest syrop i w zależności od tego jak mocno pachniał bez, fajnie żeby był jak najwięcej aromatyczny bo odda cały zapach wodzie. Pachnie bzem, jest cudowny.

      Usuń
  5. Zafascynowałaś mnie tym pomysłem. Bzu w mojej kuchni jeszcze nie wykorzystywałam. Kusisz mnie strasznie, żeby wybrać się na łowy :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger