czwartek, 9 czerwca 2016

Naleśniki z serem i ziemniakami po ukraińsku

Dobrych, fajnie nadzianych naleśników nigdy dość, tak mi kiedyś ktoś powiedział i to jest prawda.
Pyszne naleśniki znakomicie zaspokoją głód i potrzeby niejednego niejadka.
Zachęcam do smażenia naleśników.
Naleśniki z serem i ziemniakami po ukraińsku.

               
                     Składniki: na 9 - 10 sztuk
             Ciasto: naleśniki 24 cm
  • 350 g mąki pszennej tortowej
  • 3 jaja
  • 350 ml mleka
  • 200 ml wody gazowanej
  • sól
           Farsz i dodatki:
  • 250 g miękkiego twarogu
  • 250 g ugotowanych i utłuczonych ziemniaków
  • duża cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 100 g sera niebieski Lazur
  • 80 g sera bryndza
  • 1/2 strąka czerwonej papryki
  • sól morska
  • pieprz
  • słodka czerwona papryka
           Panierka:
  • 150 g mąki pszennej tortowej
  • 300 ml mleka
  • jajo
  • 150 g płatków kukurydzianych
  • olej do smażenia

Mąkę wsypałam do miski, dodałam jaja, mleko, wodę i sól i wymieszałam na gładkie ciasto.
Odstawiłam ciasto na 30 minut aby "odpoczęło".
Na patelni średnicy 24 cm usmażyłam 10 cienkich naleśników.
Cebulę drobno posiekałam i zeszkliłam na oleju, dodałam posiekany czosnek i chwilę smażyłam, potem przestudziłam.
Do miski włożyłam przeciśnięte przez praskę ziemniaki, rozgnieciony widelcem twaróg, zeszkloną cebulę z czosnkiem, dodałam ser bryndza oraz pokruszony ser lazur, pokrojoną w kostkę paprykę czerwoną, doprawiłam do smaku słodką papryką oraz pieprzem.
Całość wymieszałam i nakładałam farsz na naleśniki a potem zwinęłam je tak jak się zwija krokiety, czyli najpierw boki a potem w rulon.
Z mąki, mleka i jaja zrobiłam gładkie ciasto.
Płatki kukurydziane rozgniotłam pałką.
Każdy naleśnik zanurzyłam w cieście a potem w rozkruszonych płatkach kukurydzianych.
Smażyłam naleśniki na rozgrzanym oleju ze wszystkich stron na złoty kolor.
Smacznego.
Przepis kuchni ukraińskiej.
"Podróże małe i duże"
Forsycje

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger