piątek, 22 lipca 2016

Indyjskie bułeczki

Szybkie bułeczki na śniadanie to znakomity pomysł aby cieszyć się ciepłym i treściwym pożywieniem.
Bułki są na bazie jogurtu i dzięki temu są wilgotne, zwarte i pożywne.
Całość nie zabiera więcej niż trochę ponad półtorej godziny by cieszyć się smakowitym pieczywem.
Do szkoły czy pracy znakomite.
Indyjskie bułeczki.


                 Składniki: 12 bułek
  • 250 ml jogurtu naturalnego
  • 375 ml wrzącej wody
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 3 szklanki mąki pszennej razowej
  • 20 g świeżych drożdży
  • 2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 2 łyżki oleju z orzechów włoskich
  • garść pestek słonecznika
  • 2 -3 łyżki sezamu białego
  • 1 jajo
Do miski wsypałam mąkę pszenną i 1 szklankę mąki razowej oraz sól, wymieszałam.
Jogurt zalałam wrzącą wodą i odstawiłam na 5 minut.
Do mieszanki mącznej wkruszyłam drożdże i wlałam jogurt z wodą, mieszałam całość ok. 3 minut.
Teraz dodałam cukier, olej, sezam i słonecznik i tyle mąki aby powstało zwarte i elastyczne ciasto.
Nieraz zużyjecie całą mąkę czyli te 3 szklanki a nieraz tylko 2,5 zależy to od wilgotności mąki.
Odstawiłam ciasto pod przykryciem na godzinę aby podwoiło swoją objętość.
Po wyrośnięciu wyjęłam ciasto na blat i podzieliłam na 12 równych części.
Z każdego kawałka ciasta uformowałam okrągłą bułeczkę, układałam bułki na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Bułki dość głęboko nacięłam i pozostawiłam do wyrośnięcia na 10 minut.
Potem posmarowałam bułeczki roztrzepanym jajem i piekłam w piekarniku nagrzanym do 200 C z opcją grzania góra/dół przez 20 - 25 minut do momentu uzyskania złotego koloru.
Studziłam bułki na kratce.
Smacznego.
Przepis kuchni indyjskiej.
Bułki piekł Przemek.
"Podróże małe i duże"
Kwiaty głogu

2 komentarze

  1. Muszą być mega smaczne.
    Uwielbiam takie pieczywo domowej roboty.
    Zawsze lepsze aniżeli to ze sklepu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jasne, zawsze domowe pyszniejsze od sklepowych i zdrowsze bo bez konserwantów.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger