wtorek, 26 lipca 2016

Kokosowe placuszki z czarną porzeczką

Aromatyczne, puchate, delikatne, słodko - kwaskowe - takie są te moje placuszki.
Porzeczki czarne zajadam jak szalona, zawsze je lubiłam choć większość osób mnie wyśmiewało mawiając że zajadam "aptekę".
No to powiem tak: wolę zajadać taką "aptekę" niż potem biegać po leki do apteki.
Porzeczki czarne w tych placuszkach sprawdzają się idealnie.
Kokosowe placuszki z czarną porzeczką.


                 Składniki:
  • 1 szklanka maślanki
  • 150 g serka homogenizowanego naturalnego
  • 2 jaja
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1,5 szklanki mąki kokosowej
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1/2 szklanki owoców czarnej porzeczki 

Do miski wbiłam jaja, wymieszałam je z maślanką i serkiem, dodałam sól i wymieszałam.
Mąkę kokosową wymieszałam z mąką pszenną, proszkiem do pieczenia i sodą.
Dodałam mieszankę do masy serowo - jajecznej i ponownie wymieszałam.
Porzeczkę umyłam i osuszyłam.
Na patelni rozgrzałam odrobinę oleju i nakładałam po łyżce masy na placuszek.
Chwilkę smażyłam aż masa przy brzegach się ścięła i na każdym placuszku ułożyłam po łyżeczce owoców porzeczki lekko je dociskając, przewracałam na drugą stronę i dosmażałam.
Układałam na ręczniku kuchennym aby wchłonął nadmiar tłuszczu.
Podałam z miodem.

Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Królowa kwiatów

7 komentarze

  1. Fajne ciasteczka, prosty przepis, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają przepysznie, muszę sprobowac, poki mam jeszcze na krzaczku porzeczki ;)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://ogrodekzaoknem.blogspot.com/
    PS: Obserwuję, liczę na rewanż.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie mam mąki kokosowej :(
    Gdzie mogę ją kupić? Czy mogę ją zastąpić wiórkami kokosowymi a dać więcej mąki pszennej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tak nie rób bo nic z tego nie wyjdzie. Lepiej daj mąkę pszenną do konsystencji gęstej śmietany i dodaj łyżkę , dwie wiórków.
      Mąkę kokosowa można zrobić samemu, o tym wkrótce albo kupić w sklepie ze zdrowa żywnością.

      Usuń
  4. Dzięki za poradę! I oczywiście za kolejny świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger