Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

poniedziałek, 25 lipca 2016

Pampuchy z truskawkami

Pampuchy, kluski na parze jak je zwał tak zwał, są pyszne i nie ma chyba osoby która ich nie lubi.
Teraz uparowałam je z truskawkami, ale tutaj pełna dowolność, dodajcie owoce które lubicie i tak będzie pysznie.
Pampuchy z truskawkami.



                   Składniki:
  • 500 g mąki pszennej
  • 20 g świeżych drożdży
  • 1-1,5 szklanki ciepłego mleka
  • 2 łyżki cukru
  • 2 jaja
  • 3 łyżki stopionego masła
  • ok. 200 g truskawek do nadziania
                       Na sos:
  • 200 ml kwaśnej śmietany 10 %
  • 3 - 4 duże truskawki
  • 1 łyżka cukru pudru


Drożdże zasypałam 1 łyżeczką cukru, chwilę poczekałam aż zaczęły się "topić", wymieszałam z 100 ml ciepłego mleka i 2 łyżkami mąki, pozostawiłam pod przykryciem na 15 minut aby drożdże zaczęły pracować.
Do miski robota wsypałam mąkę, cukier, jaja, stopione masło oraz zaczyn i wymieszałam.
Teraz dolewałam ciepłe mleko tyle aby ciasto było zwarte i elastyczne, może zostać trochę mleka.
Z ciasta uformowałam kulę i pozostawiłam ją pod przykryciem do wyrośnięcia na około godzinę.
Wyrośnięte ciasto wyjęłam na blat, zarobiłam i szklanką maczaną w mące wykrawałam małe bułeczki.
Każdą spłaszczyłam w dłoni, na środku położyłam truskawkę lub dwie zależy jakie duże są i zlepiłam brzegi klusek, dość dokładnie,  układałam je zlepieniem do dołu na blacie posypanym mąką.
Zostawiłam kluski pod przykryciem na 20 minut aby podrosły.
Na dużym garnku naciągnęłam gazę, związałam nicią aby nie spadła i wlałam do garnka 1/3 pojemności wody.
Zagotowałam w garnku wodę i jak kluski podrosły układałam dość luźno bo rosną na gazie, garnek przykryłam miską.
Kluski parowałam 10 minut.
Śmietanę kwaśną wymieszałam z rozgniecionymi truskawkami i cukrem pudrem.
Polałam sosem truskawkowym gorące pampuchy.


Smacznego.
Przepis z zeszytów babci.
"Podróże małe i duże"
Róża - Królowa

6 komentarzy:

  1. Wyglądają świetnie! Z pewnością dobrze smakują

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie dobrze ale bardzo dobrze, polecam.

      Usuń
  2. Nigdy nie robiłam:) Wyglądają bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są pyszne, polecam do wypróbowania. Proste wykonanie.

      Usuń
  3. Koniecznie muszę wypróbować!
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie http://ogrodekzaoknem.blogspot.com/
    PS: Obserwuję, liczę na rewanż.

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks