wtorek, 26 lipca 2016

Rogaliki z rabarbarem

Jeszcze rabarbar króluje w mojej kuchni między truskawkami, wiśniami i jagodami.
Tym razem proponuję rogaliki z rabarbarem, puszyste, pachnące i kwaskowate, rewelacyjne do kawki albo czystka, zachęcam do pieczenia.
Rabarbarowe rogaliki.


Składniki:
  • 400 g mąki pszennej
  • 7 g suszonych drożdży
  • 50 g cukru trzcinowego
  • 250 ml mleka
  • 1 jajo
  • 50 g masła
  • szczypta soli
Dodatkowo:
  • 2 - 3 łodygi rabarbaru
  • 2 - 3 łyżki cukru trzcinowego
  • białko jaja
Kruszonka:
  • 50 g mąki pszennej
  • 25 g cukru
  • 25 g zimnego masła

Przygotowanie:
  • W garnku stopiłam masło na ciasto, dodałam mleko i podgrzałam na tyle aby było letnie.
  • W misie robota wymieszałam mąkę, cukier, drożdże, sól i jajo.
  • Teraz do mąki dodałam mleko z masłem i wyrabiałam robotem 5 minut.
  • Ciasto powinno być elastyczne, pozostawiłam je w ciepłym miejscu do wyrośnięcia na około 1,5 godziny.
  • W czasie jak ciasto rosło zrobiłam kruszonkę, wszystkie składniki wsypałam do miseczki i palcami połączyłam do uzyskania kruszonki.
  • Wyrośnięte ciasto wyjęłam na blat, zrobiłam z niego dwie kule, każdą kule rozwałkowałam na placek grubości pół centymetra.
  • Każde koło podzieliłam na 8 trójkątów.
  • Na końcu każdego trójkąta ułożyłam kawałek łodygi rabarbaru jak na zdjęciu.

  • Każdy kawałek posypałam także cukrem trzcinowym.
  • Zwijałam rogaliki od podstawy do czubka, zakleiłam brzegi aby sok został w rogalu a nie wypłynął na blaszkę.
  • Rogale ułożyłam na blaszce w odstępach i pozostawiłam na 30 minut aby podrosły.
  • Po wyrośnięciu posmarowałam rogaliki roztrzepanym białkiem i posypałam kruszonką.

  • Piekłam rogale w piekarniku nagrzanym do 180 C z opcją grzania góra/dół przez 17 - 18 minut.
  • Rogale studziłam na kratce.

Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże"
Faceliowe łąki

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger