Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

piątek, 19 sierpnia 2016

Dżem z borówki amerykańskiej

Dżemy to najlepszy sposób aby zatrzymać lato na dłużej.
Tym razem zachęcona obfitością urodzaju zamknęłam w słoju borówki amerykańskie.
Sporą część także zamroziłam aby potem cieszyć się pysznymi owocami zimą.
Borówki po rozmrożeniu niewiele tracą na wartościach odżywczych.
No to zaczynajmy dżemowanie. 
Dżem z borówki amerykańskiej.


               Składniki:
  • 4 szklanki owoców borówki amerykańskiej 
  • 2 szklanki cukru trzcinowego
  • 1/2 szklanki miodu
  • 1/4 szklanki soku z cytryny 
  • szczypta soli
Borówki przebrałam z listków, umyłam i osuszyłam.
Włożyłam do garnka i tłuczkiem do ziemniaków rozgniotłam je - uwaga pryska.
Dodałam do owoców cukier, miód, sok z cytryny i sól i doprowadziłam zawartość garnka do wrzenia.
Gotowałam często mieszając przez 10 - 15 minut, po czym przełożyłam dżem do słoików, wcześniej wymytych i wyparzonych, zakręciłam je i postawiłam słoiki do góry dnem do wystygnięcia.
Smacznego.
Przepis z archiwum.
"Podróże małe i duże"
Kuzynka borówki amerykańskiej borówka brusznica

4 komentarze:

  1. Z borówki nigdy nie robiłam, zawsze zdążyłam zjeść owoc :)Tak się zastanawiam czy nie zrobić, póki mam miodzik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki borówki na krzaczkach. Polecam bo warto.

      Usuń
  2. Chętnie przepis wykorzystam:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks