niedziela, 7 sierpnia 2016

Jak zrobic mleko kokosowe?

Mleka kokosowego używam sporo bo bardzo mi podchodzi jego smak po prostu.
Nadaje potrawom jedyny i niepowtarzalny smak i aromat.
W kuchni tajskiej, czy wegańskiej jest wręcz niezastąpione.
Dlatego pokusiłam się o zrobienie takiego mleka samemu i nie jest to nic trudnego.
Wszystkie porady jakie znalazłam odnoszą się do moczenia wiórków kokosowych i tak też zrobiłam.
No to do pracy, mleko kokosowe czeka.
Jak zrobić mleko kokosowe?


                Składniki:
  • 200 g wiórków kokosowych
  • 1,2 l wody mineralnej lub przegotowanej

Wiórki wsypałam do garnka, zalałam wodą, zamieszałam, przykryłam garnek i pozostawiłam na całą noc.
Rano podgrzałam wiórki do temperatury 60 C i miksowałam blenderem ręcznym kilka minut.
Na dużym sicie ułożyłam gazę i przecedziłam wiórki, odcisnęłam je i pozostawiłam - będę z nich robić mąkę kokosową, o czym napiszę wkrótce.
Mleko przelałam do butelki i schowałam do lodówki.
Mleko się rozwarstwia ale wystarczy potrząsnąć butelką przed użyciem.

Smacznego.
Przepis kuchni wegańskiej.
"Podróże małe i duże" 
Brzozowy las w Julianowie

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger