poniedziałek, 29 sierpnia 2016

Kruche ciasto z rabarbarem, truskawkami i daktylami

Rewelacyjnie kruchy spód ciasta i pyszne owoce na wierzchu.
Truskawki na pewno jeszcze gdzieś znajdziecie, mogą być mrożone.
Rabarbar nadaje ciastu kwaskowatości a daktyle słodyczy, zachęcam do pieczenia.
Kruche ciasto z rabarbarem, truskawkami i daktylami.



         Składniki: forma 22 x 22
             Ciasto:
  • 150 g mąki pszennej
  • 100 g mąki ziemniaczanej
  • 50 g cukru trzcinowego
  • 150 g masła zimnego
  • 1 jajo
            Masa owocowa:
  • 150 g rabarbaru
  • 250 g truskawek
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • 100 g suszonych daktyli
  • 3 - 4 łyżki płynnego miodu
  • cukier puder do posypania


Ze składników na cisto szybko zagniotłam kruche ciasto.
Ciasto podzieliłam na dwie części 1/4 i 3/4.
1/4 część ciasta włożyłam do zamrażarki a 3/4 ciasta rozwałkowałam na dno formy, dodając 2 cm na brzeg.
Ciasto w formie po nakłuwałam i wstawiłam do lodówki na 60 minut.
Rabarbar pokroiłam na kawałki 2 cm, dodałam do niego truskawki i drobno pokrojone daktyle, wymieszałam z miodem i cukrem waniliowym.
Ciasto w formie po godzinie wyjęłam z lodówki i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 160 C z opcją grzania góra/dół  na 25 minut.
Potem wyjęłam ciasto z piekarnika ułożyłam na nim owoce w miodzie, wyjęłam ciasto z zamrażarki i starłam na wierzch na tarce i ponownie wstawiłam do piekarnika na 25 - 30 minut.
Potem wyjęłam z piekarnika, wystudziłam i posypałam cukrem pudrem. 


Smacznego.
Przepis autorski.
"Podróże małe i duże"
Topinambur - słonecznik bulwiasty

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger