Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

wtorek, 18 października 2016

Adwokat

Różne są wersje tego trunku, a ten mój znalazłam w jakiejś starej książce, jest aromatyczny i pyszny.
Zachęcam do wypróbowania tym bardziej że nie czeka się na niego długo.
Na spotkanie z przyjaciółmi będzie znakomity.
Adwokat.


                Składniki:
  • 1 litr mleka 3,2 %
  • 12 żółtek
  • 800 g cukru
  • laska wanilii
  • 1/2 litra spirytusu 75%
Z litra mleka odlałam około 1/2 szklanki.
Mleko wlałam do garnka, dodałam cukier oraz laskę wanilii, przekrojoną na połowę.
Zagotowałam całość cały czas mieszając a potem gotowałam na maleńkim ogniu 10 minut, wyjęłam laskę wanilii.
Żółtka wymieszałam z odlanym mlekiem.
Ugotowane z cukrem mleko zdjęłam z ognia i ciągle mieszając wlałam roztrzepane żółtka.
Postawiłam na ogniu i mieszając doprowadziłam prawie do wrzenia.
Lekko ostudziłam i przelałam przez gęste sito a po całkowitym wystudzeniu ciągle mieszając dodałam cienkim strumieniem spirytus.
Przelałam do butelek i odstawiłam na dwa tygodnie.
Na zdrowie!
Przepis z archiwum.
"Podróże małe i duże"
Ślesin - przystań

6 komentarzy:

  1. Bardzo rzadko piję alkohol ale tego czasem się napije kieliszeczek:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo zachęcająco.Wstyd się przyznać,ale nigdy nie piłam tego trunku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież nie każdy musi wszystko próbować, dla mnie super.

      Usuń
  3. moja mama kiedyś robiła ale za dużo spirytusu dała, zrobię sama pycha

    ------------------------------------------

    http://bit.ly/2eq3TuE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duzo spirytusu w Adwokacie to niezbyt fajny pomysł. Zrób koniecznie.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks