poniedziałek, 10 października 2016

Carcamusa toledana czyli przekąska z Toledo

Danie które dziś przedstawiam pochodzi z Toledo - stolicy regionu Kastylia - La Mancha i jest ono jednym z najsłynniejszych przekąsek w tym miejscu.
Potrawa jest przepyszna i bardzo mięsna i robi się ją błyskawicznie.
Podaje się carcamusę z chlebem - w La Manchy obowiązkowo pszennym - oraz z czerwonym winem - tinto jako pyszną tapa z samego serca Hiszpanii.
Zachęcam do zrobienia.
Carcamusa toledana czyli przekąska z Toledo. 


                Składniki:
  • 3 łyżki oliwy do smażenia
  • 1 cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 80 g chorizo 
  • 100 szynki jamón serrano
  • 500 g polędwiczek wieprzowych
  • 2/3 szklanki białego wina
  • 1/2 szklanki bulionu z kurczaka
  • 250 ml przecieru z pomidorów
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego
  • 1 łyżeczka oregano
  • 1/2 łyżeczki wędzonej pikantnej papryki
  • 1/2 łyżeczki wędzonej papryki słodkiej
  • 300 g zielonego groszku świeżego lub mrożonego - nie z puszki
  • sól morska
  • pieprz

Cebulę i czosnek drobno posiekałam. 
Chorizo pokroiłam w plasterki a polędwiczki w dużą kostkę.
Jamón serrano pokroiłam w drobną kostkę.
Cebulę i czosnek zeszkliłam na oliwie, dodałam teraz chorizo i jamón serrano i dalej podsmażałam.
Teraz na patelnię włożyłam polędwiczki i podsmażyłam ze wszystkich stron.
Wlałam na patelnię wino i bulion i gotowałam bez przykrycia 4 minuty.
Dodałam przecier, koncentrat oraz przyprawy i gotowałam 5 minut.
Teraz wrzuciłam na patelnię groszek i pod przykryciem dusiłam kilka minut aż mięso stało się miękkie. 
Doprawiłam solą i pieprzem do smaku.
Podałam z pszennym pieczywem. 

Smacznego.
Źródło.
"Podróże małe i duże"
Podgrzybek w ukryciu

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger